"גל שיווקי הדירות - חסר חשיבות; זה לא באזורי ביקוש"

מנכ"לית חברת השיווק והייעוץ אמבסדור על השיווק המסיבי עליו הכריז היום אטיאס: "הפתרון האמיתי הוא הגדלת זכויות הבנייה ליזמים בתוכניות הקיימות"

גל שיווקי הקרקעות החדש ל-6,700 דירות שהוציאו היום משרד השיכון ומינהל מקרקעי ישראל גורר תגובות משוק הנדל"ן.

יו"ר לשכת השמאים, אוהד דנוס, אמר היום כי "מדובר בצעד בכיון הנכון אבל רחוק מאוד מלהספיק. רק תוכנית לאומית כוללת של ממשלת ישראל שתאפשר הגדלת ניצול זכויות הבנייה באזורי הביקוש תאפשר קידום שיווק מאות אלפי יחידות דיור בשנים הקרובות שיענו על הביקוש העצום".

ליאת דנינו ישראלי, מנכ"לית חברת השיווק והייעוץ אמבסדור, אומרת כי "זו הכרזה חסרת חשיבות של שר השיכון. רוב יחידות הדיור אינן באזורי הביקוש וייקח זמן רב עד שניתן יהיה לקדם בפועל את שיווקן. הפתרון האמיתי הוא הגדלת זכויות הבנייה ליזמים בתוכניות הקיימות וזאת באמצעות הגדלת צפיפות הבנייה שתעודד את היזמים באזורי הביקוש לבנות גם דירות קטנות שיעלו פחות לרוכשי הדירות".

מוטי כידור, מנכ"ל התאחדות הקבלנים, סבור שהשיווק נחוץ לשוק אך מוסיף גם ביקורת: "אני מברך את השר אטיאס על פעילותו לשחרור קרקעות נוספות לבנייה. עם זאת, יש לדאוג, כי לצד שחרור הקרקעות, יימצא פתרון למצוקת העובדים המקצועיים בענף הבנייה. במצב הנוכחי - אין מספיק ידיים עובדות שיוכלו לבנות את אלפי יחידות הדיור שמתוכננות לצאת לשיווק".

אבישי בן חיים, מנכ"ל רוטשטיין מסר כי "זה מצוין אך לא מספיק. עד שלא יפתרו את החסמים בוועדות התכנון המצב לא ישתנה משמעותית. כיום מדובר ממש בצוואר בקבוק ולא צריך לעשות רפורמות מרחיקות לכת כדי לפתור את זה. בתור התחלה, מספיק שיוסיפו לוועדות עוד כוח אדם שיוכל לטפל בכל הבקשות בזמן קצר".

יוסי אברהמי, מנכ"ל חברת יוסי אברהמי שהקים עד היום אלפי יחידות דיור בעיר אילת, הגיב על החלטת שר השיכון לשווק קרקעות ל-197 יחידות דיור בעיר הדרומית ואמר: "זו החלטה מצוינת. באזור המרכז היא לא תשפיע בצורה משמעותית על השוק אך זו בשורה טובה לפריפרייה. לגבי העיר אילת אלה בשורות מצוינות. יש בעיר ביקוש מאוד גדול לדירות הן על ידי רוכשים פרטיים והן על ידי משקיעים. 197 יחידות דיור זה לא מספיק אך זה בהחלט מבורך".