פלוריסטם והדסה עין-כרם יבדקו טיפול בחשיפה לקרינה

הטיפול מתבצע באמצעות תאי גזע מהשילייה ■ מנכ"ל פלוריסטם: "המידע שנאסף ממחקרים קודמים בנושא מהווה הבטחה גדולה עבור פלוריסטם"

חברת הביומד פלוריסטם חתמה על שיתוף-פעולה מחקרי עם בית-החולים הדסה עין כרם בנושא טיפול בעקבות חשיפה לקרינה באמצעות תאי גזע מהשילייה, כך הודיעה היום (ד') פלוריסטם.

לפי מחקרים קודמים שביצעה פלוריסטם בעכברים שנחשפו לרמות גבוהות של קרינה, נמצא כי בעקבות הזרקת תאי הגזע מהשלייה חל שיפור משמעותי בריבוי תאים של מערכת הדם במח העצם של בעלי החיים. כ-5 שבועות לאחר ההזרקה נרשמה החלמה משמעותית של תאי הדם בגופם וכן של תאי מערכת החיסון.

עוד מצאו בפלוריסטם כי תאי ה-PLX מפרישים חלבונים המגנים על התאים שניזוקו כתוצאה מחשיפה לקרינה, ועל ידי כך מונעים את מותם.

זמי אברמן, מנכ"ל פלוריסטם, אמר כי "המידע שנאסף ממחקרים קודמים שלנו בנושא מהווה הבטחה גדולה עבור פלוריסטם ותעשיית התרופות בכלל ואנו שמחים על ההזדמנות להמשיך את הניסוי באינדיקציה החשובה הזו".

בהודעה שפירסמה החברה נכתב כי "בפלוריסטם ובהדסה עין כרם מבקשים לבדוק האם בעתיד יוכלו התאים לשמש לריפוי אנשים שנחשפו לרמות גבוהות של קרינה - כמו במקרים של תאונות גרעיניות או טיפולים בהקרנות".