ערוץ 10: "נתניהו קיבל מימון כפול עבור טיסה לארה"ב"

תיק "ביביטורס": על רקע פתיחת חקירת המבקר, ערוץ 10 מפרסם הערב כי נסיעתו של נתניהו לארה"ב ב-2006 קיבלה מימון משני גורמים שונים, אחד מהם ללא אישור ועדת האתיקה

נמשכת חשיפת הפרטים בכל הנוגע למימון נסיעותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לחו"ל בתקופה שטרם מינויו לראש ממשלת ישראל.

ערוץ 10, שלאחרונה במסגרת התחקיר שזכה לכינוי "ביביטורס" חשף שורה של מסמכים וגילויים בנוגע לנסיעותיו של נתניהו לחו"ל, חשף הערב (ד') כי שני גופים שונים שילמו בשתי חשבוניות שונות (אך לאותו ספק) עבור נסיעתו של בנימין נתניהו לארה"ב בשנת 2006.

המדובר בנסיעה במרכזה השתתפות של נתניהו באירוע גיוס כספים למען המרכז הרפואי באשדוד. נסיעה זו, לרבות מימון הנסיעה על-ידי המרכז הרפואי עצמו, אושרה על-ידי ועדת האתיקה.

עם זאת, על-פי פרטי התחקיר שהוצג הערב, לצד מימון של 8,237 דולר מהמרכז הרפואי באשדוד - קיבל נתניהו מימון זהה של 8,237 דולר גם מארגון בשם "Jewsh Heritage Foundation" - וזאת ללא שניתן אישור לדבר.

לכאורה, מדובר בחשד לקבלת מימון כפול עבור נסיעה אחת - בדומה לסעיפים בהם הואשם אהוד אולמרט בפרשת "ראשונטורס".

לא זאת בלבד, על-פי העיתונאי רביב דרוקר שהציג את פרטי התחקיר - קיבלו בני-הזוג נתניהו כ-19 אלף דולר נוספים מחברת היי-טק בשם Proseed עבור טיסה מניו-יורק לפריז ומשם לישראל - כך שעלות הנסיעה הכוללת היא מעל 35 אלף דולר, כ-150 אלף שקל.

מארגון Heritage, שאחראי למימון הכפול לכאורה, סירבו לפניית ערוץ 10 להגיב לדברים.

עורך דינו של נתניהו, דוד שמרון, מסר בתגובה כי "אין ולא היה בשום מקרה מימון כפול של איזו מנסיעותיו של מר נתניהו... בעניין הטיסה לארה"ב בספטמבר 2006, טיסה זו מומנה על-ידי כמה גופים בסך כולל של כ-32,000 דולר. בסכום כולו נקנו כרטיסי טיסה שבהם השתמשו במהלך אותה נסיעה. אין כאן, כמו בשום מקרה אחר, עודפים או קנייה כפולה של כרטיסים, וכל ארגון ידע בכל מקרה עבור מי הוא משלם".