ליברמן ידרוש מנתניהו: "הפלת החמאס - יעד אסטרטגי"

האם שר החוץ יאיים להפיל הממשלה כדי להתניע פעולה צבאית בעזה? צפוי לדרוש מהקבינט למלא אחר הסעיף בהסכם הקואליציוני ■ דני איילון: "חמאס חרט על דגלו את השמדתינו, יש לפגוע בראשיו"

האם שר החוץ אביגדור ליברמן יאיים להפיל את הממשלה כדי להתניע פעולה צבאית בעזה? בוועידת מפלגת ישראל ביתנו ביום רביעי הקרוב, צפוי ליברמן לקרוא לראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים סעיף בהסכם הקואליציוני הקובע ש"הפלת שלטון חמאס בעזה היא יעד אסטרטגי של מדינת ישראל" - כך דווח בגלי צה"ל.

לאחר שיקבל את המנדט ממפלגתו, ינסה ליברמן לכנס את הקבינט על מנת לשמוע כיצד מתכוונים נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק, לממש את ההסכם עליו הם חתומים. נכון להיום יש להניח שליברמן לא יפיל את הממשלה, אך אין ספק שהוא יאיים בכך ויפעיל לחץ ממושך.

סגן שר החוץ דני איילון (ישראל ביתנו) אמר בראיון בגל"צ הבוקר, כי יש להרחיב את הפעילות הצבאית נגד חמאס ולא להסתפק באיומים. "חמאס חרט על דגלו את השמדת מדינת ישראל - ויש לפגוע בראשיו. עם זאת, עלינו לחשוב בצורה אסטרטגית בעלת השקפה רחבה יותר - מטרתנו להביא שקט לאזרחי ישראל בכל דרך".

איילון סבור כי יש לפגוע בראשי חמאס, אך מציין כי אם הארגון ינצור אש לחלוטין, הוא לא ימליץ להמשיך את הלחימה ברצועה. כמו כן התייחס איילון למערכת "כיפת ברזל" ואמר כי על אף שבעבר היו מחלוקות לגבי השקעת משאבים במערכת, הוא סבור כי המערכת הוכיחה את עצמה. כמו כן הוא תומך ברכישת סוללות נוספות. "זה נותן לנו מרחב תמרון מדיני ומפחית את היעילות של הירי מעזה", הסביר.