מאסר וקנסות לאחים זגורי בגין עבירות מע"מ וחשבוניות פיקטיביות

גבריאל זגורי נדון ל-4.5 שנות מאסר וקנס של 350 אלף שקל ■ אחיו ניסים נדון ל-3 שנות מאסר וקנס של 200 אלף שקל ■ השופטת: "מדובר בעבירה שהוגדרה בפסיקה כאבי-אבות הטומאה"

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, יעל פרדלסקי, גזרה בשבוע שעבר (ה') עונש של 4.5 שנות מאסר בפועל וקנס של 350 אלף שקל על גבריאל זגורי, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות רבות על חוק מע"מ וחוק העונשין, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

על אחיו ושותפו לביצוע העבירות של גבריאל זגורי, ניסים זגורי, הוטלו במסגרת ההסדר 3 שנות מאסר בפועל וקנס בסך 200 אלף שקל.

האחים זגורי הורשעו בכך שבשנים 2008 ו-2009 ביצעו, ביחד עם אחרים, 384 עבירות על חוק מע"מ, עבירות של שיבוש מהלכי משפט ועבירה של הדחה בחקירה.

בגזר הדין כתבה השופטת כי הנאשמים פעלו באופן שיטתי ובתחכום רב, תוך שימוש במירמה ותחבולה, והקימו מערך חברות-קש להפצת חשבוניות מס פיקטיביות.

"מדובר בעבירה שהוגדרה בפסיקה כאבי-אבות הטומאה, הקלה מאד לביצוע והקשה לאיתור, שהפכה למכת מדינה המסבה נזק גדול לקופת המדינה וגורמת לדמורליזציה בקרב הציבור כולו", הוסיפה פרדלסקי, שציינה כי גם אם העבירות בוצעו, כטענת הנאשמים, בשל איומים של אנשי "השוק האפור" ובשל מצוקה כלכלית - "אין בכך כדי להצדיק את ביצוען, או כדי להמעיט מחומרתן ומכך שנגרם נזק רב לקופת המדינה".

את התיק ניהלו עורכי הדין הדר דן ולירון וקנין מהמחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים. כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד הדר דן מפרקליטות מיסוי וכלכלה.