לאחר 3 שנים: הסטארט-אפ הישראלי ליבוקס נסגר

בסוף השבוע נסגר הסטארט-אפ הישראלי Libox, שמאחוריו עומד מייסד וואלה לשעבר, ארז פילוסוף ■ זאת לאחר כ-3 שנים מיום הקמתו ולאחר שהצליח לגייס כ-3 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי Libox, שמאחוריו עומד מייסד וואלה, ארז פילוסוף, נסגר בסוף השבוע (ה'). זאת לאחר כ-3 שנים מיום הקמתו ולאחר שהצליח לגייס כ-3 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של ליבוקס איפשרה לסנכרן את כל קבצי המדיה האישיים ששמורים על המחשב האישי או על הסלולרי (כגון תמונות, קטעי וידיאו וקבצי מוסיקה), ולשתף אותם עם משתמשים אחרים בקלות ובאופן מיידי. זאת ללא תלות במערכת הפעלה מסויימת וללא הגבלת נפח המידע.

החברה הוקמה ב-2008 על ידי פילוסוף, ובין המשקיעים שלה נמצאות הקרנות אברגרין, רודיון ופרתם, לצד משקיעים פרטיים. המיזם עורר עניין מיום הקמתו, ואף זכה לחשיפה תקשורתית רחבה, מעבר למקובל לסטארט-אפ חדש שנמצא רק בתחילת הדרך. זאת בעיקר הודות לפרסונה של פילוסוף, שהקים ב-1995 את וואלה (יחד עם גדי הדר), ונחשב ליזם אינטרנט מוכר בתעשייה.

אולם כאמור, עובדי החברה קיבלו בסוף השבוע את ההודעה על הפסקת הפעילות השוטפת של החברה. החברה מסרה כי ההנהלה הגיעה למסקנה כי נסיבות השוק המשתנות וכניסתם של שחקני ענק לזירת פעילותה הטבעית, מייצרת עבורה אתגרים המחייבים המשך השקעה ומימון רבים.

לפיכך, בחרו משקיעי החברה שלא להפנות את המאמץ אל לב התחרות על הצרכן, כי אם לפנות לאפיק של שותפות אסטרטגית טכנולוגית. נציין כי אין זה הסטארט-אפ הראשון שנסגר, ובו היה מעורב פילוסוף. ב-2009 נסגרה חברת Viral Gurus, שהוקמה על ידי אלון מימוני, צביקה בשור ואיתי נאור, שאליהם הצטרף גם פילוסוף כשותף וכיועץ.