נתניהו סייר בכיפת ברזל: "לא נוכל להגן על כל בית ומתקן"

ראש הממשלה סייר בסוללת כיפת ברזל עם שר הביטחון ומפקד חיל האוויר ■ "נוסיף ונעשה הרבה יותר אבל יהיה צורך בשילוב של יכולת הגנתית עם יכולת התקפית"

על רקע ההסלמה בדרום סייר אחר הצהריים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הביטחון אהוד ברק ומפקד חיל האוויר עידו נחושתן בסוללת "כיפת ברזל" שנפרסה לאחרונה באשקלון, והתייחס למתיחות המחריפה באזור והירי המתגבר מצד הפלסטינים לעבר יישובי עוטף עזה.

נתניהו הדגיש כי ההישג הטכנולוגי של "כיפת ברזל" והעובדה שהמערכת הצליחה ליירט רקטות שאיימו על תושבי הדרום מרשימים ביותר. "ישראל פרצה דרך", ציין ראש הממשלה וסיפר כיצד במהלך פגישתו עם ראש ממשלת צ'כיה בשבוע שעבר נכנס המזכיר הצבאי ודיווח בהתרגשות על היירוט הראשון.

למרות ההצלחה המבצעית, הבהיר נתניהו כי המערכת לא יכולה למנוע כל ירי. "לא נוכל להגן על כל בית וכל מתקן אחר בישראל", אמר ראש הממשלה. "נוסיף ונעשה הרבה יותר אבל יהיה צורך בשילוב של יכולת הגנתית עם יכולת התקפית". נתניהו חזר והדגיש פעם נוספת כי "אין מדינה שתסכים לקבל ירי מכוון של טילי נ"ט על אוטובוס ילדים".

נתניהו: הנחתנו מכה קשה על חמאס

במהלך הסיור התייחס ראש הממשלה לתקיפות ברצועה. "צה"ל פעל בעזה והנחית מכה קשה על החמאס", אמר נתניהו וסיפר כי הקבינט הנחה את צה"ל לעשות כל שנדרש להפסקת הירי ולהחזרת השקט לדרום הארץ. "אם הירי יימשך התגובה - תהיה קשה הרבה יותר", סיכם.

מוקדם יותר התייחס גם שר הביטחון אהוד ברק לירי הנמשך ואמר כי יותר מ-30 פעילים, ביניהם מפקדים בארגון - נהרגו בשבועות האחרונים, והפגיעה הקשה גרמה לחמאס לצמצם את הירי. משעות הבוקר נורו כ-20 פצצות מרגמה ורקטות לעבר יישובי הדרום ונפלו בשטחיים פתוחים. לא היו נפגעים.