ארגוני נשים: "עו"ד גיא-רון יצא בזול ממעשה בלתי מוסרי"

עו"ד רוני אלוני-סדובניק: "מי שעוסק בשיווק שטח בעיתון לצורך מודעות זנות לא מקבל תשלום בכרטיסי אשראי אלא ב'ג'ובות'. מי שמשווק מודעות זנות בהכרח עובד עם סרסורים"

ארגונים פמיניסטיים זועמים על החלטתה של ועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין להימנע מלהעמיד לדין משמעתי את ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, בעקבות מעורבות חברה בבעלותו בפרסום מודעות לשירותי מין.

ארגון נשים בשם "הסיעה הדמוקרטית - נשים מובילות שינוי חוקתי" פנה הבוקר (ב') לפרקליט ועדת האתיקה במחוז תל-אביב, עו"ד עמוס ויצמן, בדרישה לכנס את הוועדה ולדון מחדש בהחלטתה לסגור את התיק נגד גיא-רון, תוך הסתפקות ב"הערה חמורה".

"נדהמנו לקרוא שלשכת עורכי הדין מצאה ביסוס עובדתי לטענות בתלונה שהוגשה נגד גיא-רון בגין כך שחברה בבעלות 50% שלו ושל אשתו שיווקה במשך תקופה ארוכה שטחי פרסום למודעות זנות, ולמרות זאת העונש פשוט מגוחך ומרגיז", כתבה לויצמן עו"ד רוני אלוני-סדובניק, יו"ר הארגון.

לדבריה, "חברה זו, כמו דומותיה, אחראית באופן ישיר לגדילתו והתעצמותו של שוק הסחר בנשים לזנות. 98% מהנשים, נערות ונערים הנסחרים ומנוצלים לזנות בישראל הם קורבנות לתקיפה מינית בילדות, שדירדרה אותם למעגל המצוקה, ובמקום לשקמם ולסייע להם לצאת ממעגל המצוקה - אנשים כמו גיא-רון ואחרים מפמפמים בתאוות-בצע את התעשייה שתמשיך לגלגל לכיסם מיליונים".

לדברי אלוני-סדובניק, "גיא-רון יצא בזול ממעשה כל-כך חסר ערכיות ובלתי מוסרי, לאחר שטען כי לא ידע שהחברה שלו משווקת לסרסורים וסוחרי נשים מודעות כדי שאלה ישווקו את הסחורה שלהם.

"טענת חוסר המודעות מקוממת את כל העוסקים במאבק הארוך למיגור הזנות והסחר בבני אדם לזנות, שכן הכול יודעים כי יש תעריף שונה פי כמה יותר יקר למודעת זנות מאשר למודעות רגילות, ודי בקיומו של תעריף שונה למודעות כדי לבסס ידיעה וצפיות באשר לטיב המודעות ומטרתן".

עוד צוין במכתב כי "מי שעוסק בשיווק שטח בעיתון לצורך מודעות זנות לא מקבל תשלום בכרטיסי אשראי - אלא ב'ג'ובות' וב'סטפות' של מזומנים שלא ישאירו עקבות. מי שמשווק מודעות זנות בהכרח עובד עם סרסורים וסוחרי אדם. מה עושה גיא-רון? לא מתנצל ולא מכה על חטא, להיפך - הוא טוען כי הכול עניין פוליטי שמטרתו לנגח אותו בבחירות ללשכה".

הארגון ביקש מוועדת האתיקה לבחון בשנית את החלטתה לסגור את התיק בלא קובלנה משמעתית.

גיא-רון מסר בתגובה: "גניזת התלונה על-ידי ועדת האתיקה מדברת בעד עצמה".