צפו: מסוק אלחוטי של פארוט - הגאדג'ט שכבש את העולם

המסוק הקטנטן מסוגל להתרומם לאוויר לגובה רב וגם לטוס למרחק של 50 מטרים ■ הדרון הוא כנראה המתנה הכי שווה שקיימת היום, למרות הבעיות שעדיין קיימות במוצר הזה

אחד הגאדג'טים המרשימים יותר היום בשוק הטכנולוגיה הוא המסוק הזעיר AR.Drone של חברת Parrot הצרפתית. המוצר הושק בעולם כבר בשנה שעברה, ועושה עלייה לארץ באמצעות נציגת אפל בישראל - iDigital.

עיצוב: המסוק הקטנטן מסוגל להתרומם לאוויר לגובה רב וגם לטוס למרחק של 50 מטרים. הוא בנוי מארבעה להבים המאפשרים לו יציבות, המראה והנחתה בקלות רבה, כך שלא צריך להתאמן יותר מדי לפני שיוצאים לטיס. מלבד זה יש למסוק שתי חליפות - אחת הכוללת קלקר מגן שמאפשר להטיס אותו בבית או כאשר מפחדים שהוא יתנגש במשהו, והשנייה חושפת את הלהבים שלו ומאפשרת למסוק להיראות קצת פחות כמו חללית של חייזר. שתי המנורות הקדמיות בצבע ירוק והשתיים האחוריות בצבע אדום, כך שקל לזהות מרחוק לאיזה כיוון המסוק טס וגם כדי לאתרו בלילה.

צילום: לדרון שתי מצלמות וידיאו - אחת ממוקמת בחזית שלו והשנייה ממוקמת בחלק התחתון שלו. המטרה היא לאפשר לראות על מסך השלט את מה שהדרון רואה. זה טוב בעיקר כשרוצים להציץ לשכנים שעושים רעש או לבדוק מה קורה בהמשך הפארק. איכות הצילום נמוכה ולא מיועדת למעקב. תוכנת השליטה של הדרון לא מאפשרת הקלטת וידיאו.

שלט: הדרון לא מגיע עם שלט רחוק, אך ניתן לשלוט בו באמצעות אפליקציה חינמית דרך האייפון, האייפוד טאץ' או האייפד של אפל. קיימות אפליקציות שליטה גם למכשירי נוקיה ואנדרואיד. השליטה יחסית קלה: בכל זמן נתון רואים על מסך האייפון את מה שהדרון רואה, כאשר השליטה בגובה מתרחשת בלחיצה על כפתור במסך והשליטה בתנועה של המסוק מתבצעת באמצעות לחיצה על כפתור מגע והטייה של האייפוד לכיוון המבוקש. התקשורת בין השלט לדרון מתבצעת בתקשורת WiFi, המאפשרת את החיבור האלחוטי.

משחקים: החברה פיתחה משחקי לחימה בתשלום באמצעות טכנולוגיית מציאות מורחבת (Augmented Reality), כך ששני אנשים שמחזיקים מסוק, יכולים להילחם בקרבות יריות באוויר, כאשר החלק של המלחמה קיים רק על המסך.

סוללה: הבעיה הגדולה בדרון היא הסוללה, המסוגלת להחזיק מעמד כ-12 דקות, כאשר זמן הטעינה שלה הוא כשעה וחצי. סוללה נוספת עולה 190 שקל ונראה שהיא הכרחית.

בעיות: הדרון יחסית רגיש לנפילות ואנחנו כבר הצלחנו לפגוע במעטפת הקלקר שלו וגם בחלקים אחרים, שאמנם לא הפריעו לו להמשיך לטוס, אבל מי יודע מה יכול לקרות לו בהמשך. כמו כן, סבלנו לפחות פעם אחת מצניחה פתאומית של הדרון לרצפה, ללא שום סיבה ברורה.

בשורה התחתונה: הדרון הוא כנראה המתנה הכי שווה שקיימת היום, למרות הבעיות שעדיין קיימות במוצר הזה.

מחיר: 1,600 שקל ברשתות iDigital.

ציון: 8.5.