עו"ד אמיר פישביין יפצה את עו"ד אילן בומבך ב-150 אלף שקל

זאת בגין לשון הרע שהפיץ נגדו במהלך קמפיין הבחירות ללשכת עורכי הדין בשנת 2007

עו"ד אמיר פישביין יפצה את עו"ד אילן בומבך בסכום של 150 אלף שקל בגין לשון הרע שהפיץ נגדו במהלך קמפיין הבחירות ללשכת עורכי הדין בשנת 2007 - כך קבעה אתמול (ב') שופטת בית המחוזי בתל-אביב, רות לבהר-שרון.

השופטת לבהר-שרון קיבלה את ערעורו של בומבך על פסיקת בית המשפט השלום בתל-אביב, שקבע כי גובה הפיצוי יעמוד על כ-60 אלף שקל.

הסכסוך בין בומבך לפישביין החל ערב הסיבוב השני לבחירות, אז כיהן בומבך בתפקיד יו"ר ועד מחוז תל-אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין והתמודד על תפקיד ראש הלשכה.

פישביין שלח מכתב לראש לשכת עורכי הדין דאז, עו"ד שלמה כהן, שכלל לשון הרע נגד בומבך, במסגרתו העלה טענות של מינויים בלתי ראויים אותם עשה בומבך, לאחר שהעביר בוררויות לעורכי דין חסרי ניסיון שהיו פעילים בקמפיין הבחירות שלו בשנת 2003. המכתב אף הופץ לאחר כן ופורסם בעיתונות.

בית המשפט השלום קבע כי בומבך לא הוכיח כי הפסיד בבחירות בגלל המכתב, ועל כן פסק כי אין הוא זכאי לפיצוי בגין נזק ממוני, אלא קבע לו פיצוי ללא הוכחת נזק בגין מה שנאמר במכתב בכללותו ולא בגין ביטוי פוגעני שהופיע במכתב בנפרד.

השופטת לבהר-שרון כתבה בפסק הדין: "אני סבורה כי לא יכולה להיות מחלוקת כי במקרה זה אכן נגרמה למערער פגיעה בשמו הטוב, ביושרו ובמוניטין שלו כעורך דין וכאיש ציבור. די בקביעותיו של בית משפט קמא כי היה בפרסום משום הוצאת לשון הרע והכפשת שמו של המערער, ודי בכך שדחה את טענות המשיב לקיומן של הגנת אמת הפרסום והגנת תום-הלב, כדי להוביל למסקנה כי המערער זכאי לפיצוי הולם".

עוד ציינה השופטת כי המכתב נשלח בעיצומו של הליך הבחירות, ימים בודדים לפני מועד "הסיבוב השני", ותפוצתו הייתה רחבה ביותר בקרב עורכי הדין, ומכאן גם עוצמת הפגיעה, ויש להתחשב בכך בקביעת היקף הפיצוי.

לדבריה, "תוכן הדברים מזמין את הקורא להאמין כי מדובר בהתנהגות לא נאותה ואף בלתי חוקית. מצורת אמירתם הנוקבת של הדברים והצגתם כעובדות ניתן היה ללמוד על המטרה שעמדה מאחורי שליחת המכתב ואשר באה בניסיון להכשיל את בחירת המערער. אין מדובר רק במתן שירות לציבור ובהצפת סוגייה כזו או אחרת כדי להעמיד את המידע בפני הבוחרים, כפי שמנסה פישביין לטעון".

השופטת לבהר-שרון אף התייחסה לעובדה שמדובר בעורך דין, כאשר בדברים שפורסמו יש כדי לפגוע בשמו לאור מקצועו, גם ללא קשר לבחירות.

השופטת לבהר-שרון קיבלה כאמור את הערעור וחייבה את פישביין לשלם לבומבך סכום של 150 אלף שקל, בנוסף לתשלום הוצאות משפט ושכר-טרחת עורך דין בסכום של 25 אלף שקל.