הולילנד: משרד הפנים הקפיא היתרי הבנייה במתחם

הוחלט כי היתרי הבנייה יוקפאו עד להכנתה של תוכנית מתאר חדשה ■ הועדה המחוזית שדנה בנושא המתחם: תוכנית חדשה תשנה צורת הבינוי במתחם‎

היתרי הבנייה במתחם הולילנד בירושלים יוקפאו עד להכנתה של תוכנית מתאר חדשה למתחם, בהובלת משרד הפנים, שעשויה לשנות את תצורת הבינוי במתחם, כך נקבע היום (ג') בדיון של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים.

‏כזכור, כפי שפורסם ב"גלובס", כבר בספטמבר האחרון החליטה עיריית ירושלים להקפיא את היתריה החפירה והדיפון בפרויקט הולילנד בעיר לתקופה בלתי מוגבלת, לאחר שארבעה חודשים קודם לכן הוחלט להקפיא את ההיתרים למשך 100 יום.

‏הוועדה המחוזית, בראשות הממונה על מחוז ירושלים במשרד הפנים, רות יוסף, דנה היום בנושא מחתם הולילנד בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה ובעקבות סיום החקירה הפלילית בפרשת השוחד בהולילנד.

‏בתום הישיבה החליטה הוועדה על הגבלת הוצאת היתרי בנייה חדשים במתחם, אפילו לפרויקטים שאושרו כבר בעבר, וזאת לנוכח הכנתה של תוכנית מתאר חדשה למתחם.

‏הוועדה תפרסם הודעה בדבר הכנת תוכנית מתאר מפורטת חדשה למתחם הולילנד, בעריכתו של אדריכל יעקב יער, חתן פרס ישראל. התוכנית תאפשר לגרוע מהמבנים המתוכננים בפרויקט להפוך אותם לשטחים פתוחים ומבני ציבור. התוכנית אף תבחן שינוי תצורת הבינוי במתחם.

‏זאת לאחר שהוועדה בחנה ביום את המצב התכנוני התקף במתחם והצביעה על בעיות תכנוניות שונות, כמו היעדר שטחים ציבוריים ושטחים פתוחים במתחם. הוועדה אף שקלה חלופות שונות שמתייחסות למגרשים שטרם נבנו, ושמא שרות שיפור המצב התכנוני במקום.