אלטשולר על הסטירה לאופנהיימר: "לא יודעת מה עבר לי בראש"

(עדכון) - ד"ר מור אלטשולר, שסטרה אמש למזכ"ל שלום עכשיו טרם צילומי התוכנית "פוליטיקה" בערוץ 1: "הוא שלח תחקירנים מוסווים להכפיש אותי" ■ יריב אופנהיימר: "למצות עמה את הדין"

אמש (ג') התרחשה תקרית אלימה מאחורי הקלעים של אולפני הטלוויזיה: טרם צילומי התוכנית "פוליטיקה" בערוץ 1 סטרה ד"ר מור אלטשולר, משתתפת קבועת בפאנל התוכנית בשנים עברו, למזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, בעת שהשניים התכוננו לשידור. אופנהיימר מיהר להזמין לאולפן את המשטרה והגיש תלונה כנגד אלטשולר.

הרקע למעשה הוא ככל הנראה תחקיר שערכה תנועת "שלום עכשיו", שעסק גם בפועלה של אלטשולר, ובמסגרתה נשלחו "תחקירנים" של התנועה במסווה של סטודנטים אל אלטשולר, ופרסמו במסגרת דוח של "שלום עכשיו" פרטים אודותיה.

אלטשולר, שהייתה משתתפת קבועה בפאנל התוכנית עד שנת 2005, נחשבת לבעלת עמדות הנוטות לימין, ובעבר אף ביקשה להתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת.

"זה פשוט פרץ, לא תכננתי את זה, ואני מצטרת על הרגע בו הדבר קרה", אמרה הבוקר (ד') אלטשולר בראיון לגלי צה"ל, והוסיפה: "זה כואב לי, אני לא יודעת מה עבר לי בראש".

לדברי אלטשולר, הסטירה הינה "סטירה סמלית", שהגיעה בעקבות אירוע שהתרחש בביתה לפני 3 שנים: "אני לא משפטנית", הסבירה אלטשולר, "אולם אני בטוחה שהאירוע גובל בעבירה פלילית".

אלטשולר סיפרה כי לפני 3 שנים קיבלה שיחת טלפון מ-3 אנשים שהציגו את עצמם כסטודנטים באוניברסיטה העברית, אשר נשלחו לראיין אושיות אינטלקטואליות בנוגע למחשבת ישראל.

אלטשולר קיבלה את ה"סטודנטים" בביתה, למה שהתברר בסופו של דבר כהכול פרט לראיון שגרתי: "הם התחילו לשאול שאלות כמו 'רבין הוא בוגד, ולכן היה צריך לרצוח אותו, נכון?'. הייתי מזועזעת, לא האמנתי שסטודנטים מהאוניברסיטה העברית ישאלו כאלה שאלות".

אלטשולר סיפרה כי מספר חודשים אחרי התקרית, התראיין אופנהיימר בתקשורת וסיפר כי אותם "סטודנטים" הינם מתחזים מטעם תנועת "שלום עכשיו", שנשלחו באופן מכוון לראיין אישי ציבור מהימין.

"הוא הסביר כי 'כך נחשוף ונשחיר את הימין'", אמרה אלטשולר. "אדם שמתגאה שביצע עבירה כזו, בוודאי לא היה מתנצל עליה". אלטשולר הוסיפה כי "ידעתי שאופנהיימר ישתתף בתוכנית, והבטחתי לעצמי לנהוג באיפוק".

אמש הגיעה המשטרה לאולפן החדשות של ערוץ 1 וגבתה עדויות מהנוכחים לתקרית. אלטשולר לא השתתפה בפאנל התוכנית לבסוף, ומנחה התכנית עודד שחר התנצל ואמר לקהל הצופים כי "בשל תקרית מאחורי הקלעים נמנע מאחת המשתתפות לקחת חלק בדיון".

אופנהיימר: "מה זה סטירה סמלית? יש גם הטרדה מינית סמלית?"

"לא חוויתי עדיין דבר כזה, ואני לא מאחל לאף אחד לחוות משהו כזה, ובוודאי לא את המבוכה וההשפלה שמתלוות לכך - זו לא הייתה צ'אפחה אלא חבטה לפנים" - כך אמר הבוקר לגלי צה"ל מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר.

לדבריו, "לא עלה על דעתי להחזיר, אני לא דוגל באלימות, הייתי בהלם מהסיטואציה, שמעתי את מה שהיה לה להגיד ויצאתי החוצה. היא אמרה שזו הדרך שלה לסגור את החשבון על איזושהי תקרית שהייתה פעם".

אופנהיימר סיפר כי הבהיר להפקת התוכנית כי בעיניו מדובר באירוע של התקפה בוטה וחמורה "שיש בו אלמנטים פליליים", וסירב לעלות עם אלטשולר לשידור.

"הרגשתי זעזוע אדיר. אנחנו רגילים לחטוף במובן המילולי, לעיתים בצורה קשה, אבל הקו הזה של אלימות הוא קו שאסור לחצות אותו", אמר אופנהיימר.

"אלטשולר טוענת כי מדובר ב'סטירה סמלית' - מצער לשמוע שמישהי שמתיימרת להיות פמיניסטית משתמשת במושג כזה - יש גם נשיקה סמלית, או הטרדה מינית סמלית?", אמר אופנהיימר, שהביע תקווה כי המשטרה "תמצה עם אלטשולר את הדין".