ביטאון החמאס: "מתכננים לשגר קלטת חדשה של גלעד שליט"

מקורות בחמאס: "אנו רואים בחיוב שיגור קלטת חדשה של גלעד שליט, אלא שלעניין זה ישראל צריכה לשלם מחיר" ■ "קלטת ובה תמונות של גלעד שליט תהווה גורם לחץ על נתניהו"

מקורות בחמאס "רואים בחיוב שיגור קלטת חדשה של גלעד שליט, אלא שלעניין זה ישראל צריכה לשלם מחיר", כך דווח בביטאון הרשמי של תנועת חמאס, אל-ריסאללה. "האם יעלה עוד פעם שליט על מסך הוידאו?" שאלה כותרת הכתבה שפורסמה בביטאון, לפיה "קלטת ובה תמונות של גלעד שליט תהווה גורם לחץ על נתניהו להתחיל לפעול למען ביצוע עסקת החילופין עם החמאס".

העיתון אל-ריסאללה, שמשמש למעשה כביטאון חמאס, פירסם אמש מאמר לפיו "כדי ללחוץ על ישראל לשחרר אסירים פלסטינים, הגיע הזמן לפרסם סימן משליט". באירגון מקווים כי קלטת או מכתב שכאלה יעוררו את השיח הציבורי בישראל סביב הסוגיה, וידחקו את הממשלה אל תוך עיסקת שבויים.

הממשלה מתעקשת: "המו"מ יהיה חשאי"

מאז פרסום הקלטת האחרונה לפני שנה וחצי במשפחת שליט נודדים בין ראשי מדינות ואירגונים ומנסים להביא בכל דרך ליצירת קשר עם בנם. גם בצלב האדום עורכים בחודשים האחרונים פגישות עם מנהיגים ובכירים בסוריה ובחמאס בניסיון להגיע להבנות באשר לביקור אצל גלעד בשבי. במשרד ראש הממשלה מסרבים להגיב לדיווחים האלה: "המשא ומתן היה ויהיה עניין חשאי", אומרים שם, ומוסיפים כי "ישראל ממשיכה במאמצים ובמגעים לשיחרורו".

שמשון ליבמן, ראש מטה המאבק לשחרור גלעד שליט, אומר היום כי העברת אות חיים מהחייל על-ידי ארגון חמאס תקדם את הנסיונות לשחררו. "כשהציבור יראה שגלעד שליט חי הדרישה להחזיר אותו הביתה תתחזק", הוא אומר, "אם המגעים לא יתקדמו אחר כך נעבור למאבק פוליטי".

בתוכנית "בוקר טוב ישראל" עם מיכה פרידמן בגלי צה"ל אמר ליבמן כי הוא איננו יודע אם ללשכת ראש הממשלה מידע רב יותר משדווח אמש בערוץ 10. "בלשכת ראש הממשלה עוסקים בביקורו של ג'סטין ביבר בארץ, ואולי לא התעניינו בהצעת חמאס", עקץ ליבמן, "גלעד נפל בשבי לפני חמש שנים,וממשלת ישראל הנוכחית הופכת למפקירה הלאומית שלנו".

לדברי ליבמן, המחיר שארגון הטרור דורש עבור שיחררו של שליט ידוע, ולא השתנה עוד מיומו הראשון. "צריך לגייס אומץ, ולשלם את המחיר. אנשי ביטחון רבים, שמבינים לא פחות מראש הממשלה, אומרים בעצמם שאפשר להתמודד עם זה", הזכיר, "ראש הממשלה נתניהו נושא כרגע באחריות לעובדה שגלעד עוד בשבי. הוא לא מבין שהמחיר בהפקרתו גדול בכמה מימדים מכל איום ביטחוני, וחשוב מכל אסטרטגיה של חוסן לאומי".