הרופאים חוזרים לשבות: בתי-החולים יפעלו במתכונת שבת

אחרי ששבתו שביתת אזהרה בת יומיים ועברו לעיצומים קלים יותר, הרופאים שובתים היום שוב לאחר שהמשא-ומתן עם האוצר עלה על שרטון ■ המגעים יתחדשו היום בצהריים

הדיונים בין משרד האוצר לבין ההסתדרות הרפואית נמשכים, אבל למרות זאת הבוקר (ד') מגיעה שוב השביתה, כך מדווח גלי צה"ל. בתי החולים הציבוריים יפעלו היום במתכונת שבת, למעט הטיפולים לחולי סרטן שיימשכו כרגיל. המגעים יתחדשו היום בצהריים, אבל הצדדים עדיין מתקשים לראות את פריצת הדרך שתוביל לסיום העיצומים.

בבית החולים איכילוב בתל אביב, העבודה צפוייה להשתבש עוד יותר בשעות הצהריים כש-2,000 אחיות בית החולים יקיימו עצרת מחאה בעקבות מקרה אלימות חמור שאירע שם בתחילת השבוע נגד אחת מהן.

ובינתיים, החולים מרימים קול ומוחים נגד המשבר הרפואי. עשרות ארגוני חולים ובהם האגודה למלחמה בסרטן, האגודה לזכויות החולה ועמותות אחרות שיגרו מכתב לראש הממשלה וקראו לו להתערב. "הפכנו לקלף מיקוח" הם אומרים.

גם באוצר מאשימים את ההסתדרות הרפואית בפגיעה מיותרת בחולים. "אנחנו מוכנים לטפל בבעיות האמיתיות של הרפואה הציבורית", טוענים שם גם הבוקר, "אך עד שלא תוסר הדרישה הבלתי הגיונית לתוספת אחידה של 50% לכלל הרופאים, המשא ומתן לא יתקדם".