הרשות השנייה בודקת את חוזי הרדיו האזורי עם שפ"א

‎מהבדיקה עולה כי החוזים אינם עומדים בכללי הרשות השנייה, כאשר בין היתר הם אינם כוללים עמידה בתקנות של שיבוץ פרסומות ואזכורים מסחריים בשידורים

הרשות השנייה מבקשת מתחנות הרדיו האזוריות לתקן את חוזיהן מול שפ"א. ל"גלובס" נודע כי הרשות פנתה לפני למעלה משבועיים לתחנות הרדיו, וביקשה להעביר אליה באופן מיידי את ההסכמים מול הגוף אשר מוכר פרסום ארצי בעבור תחנות הרדיו האזורי.

מהבדיקה עלה כי החוזים שנחתמו אינם עומדים בכללי הרשות השנייה בהתקשרויות מול שפ"א, כאשר בין היתר לא כללו החוזים עמידה בתקנות של שיבוץ פרסומות ואזכורים מסחריים בשידורים.

על-פי התקנות, מותר לרשות השנייה לבחון את ההתנהלות העסקית של התחנות, אולם על-פי גורמים בתחנות, הפעם נעשה הדבר בבהילות יתר.

לתחנות הרדיו האזוריות יש אישור לשתף פעולה בתחום רכש המדיה בעבורן, בכל הקשור למפרסמים כלל-ארציים.

ואולם, במשך השנים עלו טענות כאלה ואחרות מצד תחנות הרדיו בדבר פערים בין תחנות, לאור פערים גם באחוזי ההצלחה שלהן או מיקומן הגיאוגרפי. טענות אלנ נדחו על הסף על-ידי החברה.

כמו כן, עלו יוזמות בקרב תחנות הרדיו האזוריות להתאגד ולמכור בעצמן את הפרסום, במיוחד לאור המגמה ברדיו האזורי של התקבצות תחנות לכדי קבוצות שליטה.

בימים אלה גם מתקיימת ביקורת של מבקר המדינה ברשות השנייה, המתמקדת בנושא תחנות הרדיו האזוריות, בעיקר לאור טענות הדדיות של התחנות זו נגד זו.

מהרשות לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.