הרצוג מכחיש: לא קראתי לפרץ חסר ניסיון, אגרסיבי ומרוקאי

ח"כ הרצוג הכחיש הבוקר את הפרסומים בוויקיליקס המיוחסים לו: "זה ציטוט שקרי שלא היה ולא נברא, אני מכחיש אותו מכל וכל. הייתי בשוק כשראיתי את הפרסום. ברור לי שיש עיוות"

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוגהכחיש הבוקר את הפרסומים המיוחסים לו לפיהם אמר ב-2006 כי חברו לסיעה, ח"כ עמיר פרץ, נתפס כ"חסר ניסיון, אגרסיבי ומרוקאי". "זה ציטוט שקרי שלא היה ולא נברא, אני מכחיש אותו מכל וכל. הייתי בשוק כשראיתי את הפרסום. ברור לי שיש עיוות בהבנה של אותו הגורם שטען כי דיבר איתי. בוויקיליקס יש הרבה דואר זבל", אמר הרצוג בראיון בגלי צה"ל. "אני בכלל לא זוכר אם נאמרו דברים כאלו. אנשים מכירים אותי, ומעולם לא חשבתי בצורה גזענית כזו על שום קבוצה. כל דרכי החברתית והפוליטית מנוגדת לפרסום הזה", טען.

לפי מסמך מאתר ההדלפות "ויקיליקס" שפורסם הבוקר ב"הארץ", אמר הרצוג בינואר 2006 לגורם בכיר אמריקני כי "עמיר פרץ נתפס בציבור כבלתי מנוסה, אגרסיבי ומרוקאי", במהלך שיחת רקע שערך לקראת הבחירות לכנסת ה-17. על פי הפרסומים, במהלך אותה שיחה אמר הרצוג לבכיר כי הוא אופטימי לגבי סיכויי הצלחתה של מפלגת העבודה מאחר "והיא כוללת חברים אשכנים, שמאזנים את הרקע הספרדי של פרץ".

הרצוג סיפר כי ניסה ליצור קשר הבוקר עם פרץ, אולם זה לא ענה לו. "בעבר שיתפנו פעולה באופן מלא במערכת הבחירות, ודאי שאני לא חושב עליו דברים מהסוג הזה", אמר הרצוג וקבל על כך שעיתון "הארץ" לא פנה אליו בבקשת תגובה.

התבטאותו של הרצוג, המתמודד בבחירות הפנימיות בעבודה מול פרץ, עוררה הבוקר סערה. ח"כ איתן כבל, התומך בפרץ לראשות העבודה, קרא להרצוג לפרוש מהמרוץ. "הרצוג פסול מלהתמודד על ראשות מפלגת העבודה. אינני מבין מדוע צבעו של אדם או המקום ממנו הוא בא לצריך להוות מרכיב מרכזי ביכולתו או בהתנהלותו של אדם זה או אחר", אמר כבל בראיון לגלי צה"ל. "אני בא מרקע תימני, ומעולם לא חשבתי על המשמעות של כך, לא נתתי חשיבות רבה במוצאם של הוריי". ח"כ גאלב מג'אדלה, התומך אף הוא בפרץ, הביע ספק לגבי אמינות הפרסום. "יש להצטער על אמירה כזאת אם נאמרה. באופן אישי אינני מאמין שבוז'י התבטא כך", אמר.