שיא במכרזי המינהל: 800 אלף שקל לקרקע ליח"ד בכפר-סבא

ב-5 מתוך 6 מכרזים זכתה חברה אחת - רמי שבירו, שתשלם עבור הקרקע, עליה תוכל לבנות 271 יח"ד, כ-219 מיליון שקל

מכרזי מינהל מקרקעי ישראל על קרקעות לבניית דירות למגורים באזורי הביקוש ממשיכים להיסגר בסכומים שמעולם לא נראו לפני כן. כך למשל, תוצאות מכרזי המינהל בכפר-סבא, שפורסמו היום (ד') משקפים מחירי קרקע של למעלה מ-800 אלף שקל ליח"ד כולל פיתוח.

המינהל פרסם היום תוצאות של 6 מכרזים. ב-5 מתוך 6 זכתה חברה אחת - רמי שבירו, שתשלם עבור הקרקע, עליה תוכל לבנות 271 יח"ד, כ-219 מיליון שקל. החברה שזכתה במתחם הנותר היא אהרון מועלם חברה לבניין בע"מ, שתשלם למינהל כ-15.5 מיליון שקל כולל פיתוח, ותוכל לבנות 19 יח"ד.

"צברו פופולריות"

סכומי הזכייה במכרזים היו גבוהים באופן משמעותי ממחיר המינימום אותו קבע המינהל ואף ממחיר השומא. כך למשל, באחד המתחמים בו ניתן לבנות 51 יחידות דיור עמדה ההצעה הזוכה על 41 מיליון שקל, בעוד מחיר המינימום עמד על 16 מיליון שקל בלבד ומחיר השומא על 32 מיליון שקל. התמונה הייתה דומה גם בתוצאות המתחמים הנוספים.

חשוב לציין שלמרות כל התוכניות והיוזמות הממשלתיות לצינון שוק הנדל"ן והורדת המחירים, את המחיר שמשלמים היום היזמים על הקרקע, ישלמו לבסוף רוכשי הדירות.

לדברי רמי שבירו, מנכ"ל החברה, "השכונות הירוקות בכפר-סבא צברו פופולריות עצומה בשנים האחרונות. הדירות בשכונה נחטפות הרבה לפני תחילת הבנייה. מבחינה אסטרטגית, תוך אמונה בפוטנציאל של השכונה, החלטנו להתמודד על כל המכרזים שהמינהל הוציא לפני מספר חודשים בשכונות הירוקות בעיר. אני שמח שלמעט מכרז אחד שכלל 19 יח"ד, זכינו בכל המכרזים".

מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים בשכונה עומד על 1.65 מיליון שקל. מדובר בעליית מחירים של כ-25% תוך מאז התחילו לשווק את השכונה הירוקה. לפי נתוני הלמ"ס, ב-2010 נמכרו בכפר-סבא 951 יח"ד חדשות - עלייה של כ-86% לעומת 2009.