לא לוקחים סיכונים בליל הסדר: הרופאים עוצרים את העיצומים

למרות שלא נרשמה התקדמות מהותית במו"מ עם משרד האוצר גם בפגישה הבוקר, הרופאים החליטו שלא לשבש את העבודה בחג מתוך "אחריות ציבורית" ■ "מקווים שהאוצר יתעשת"

הסתדרות הרופאים הודיעה היום (ה') כי למרות שלא נרשמה התקדמות מהותית במו"מ עם משרד האוצר גם בפגישה הבוקר, הם החליטו שלא לשבש את העבודה מעתה ועד סוף החג השני של פסח. זאת, לטענתם, מתוך "אחריות ציבורית".

"אנחנו תקווה שחלון הזמן יביא לכך שמשרד האוצר יתעשת ויגבש תוכנית אמיתית לפתרון הבעיות ולהצלת מערכת הבריאות הציבורית", אמרו בהסתדרות הרפואית.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה, כי "באוצר חוזרים ואומרים שרק אם ראשי ההסתדרות הרפואית יסירו את דרישתם לתוספת שכר רוחבית לכלל הרופאים, ניתן יהיה להתקדם במו"מ".

כזכור, ההסתדרות הרפואית דורשת תוספת שכר אחידה בשיעור של 50% לשכר היסוד של כלל הרופאים, ורק לאחר התוספת הזו היא דורשת תמריצים נוספים למתמחים, לרופאים בפריפריה ולרופאים העוסקים במקצועות שבמחסור. באוצר, לעומת זאת, מוכנים באופן רשמי לתוספת שכר של 1% בלבד בשנה עבור כלל הרופאים, בצד תמריצים שונים של 600-1,200 שקל נוספים בחודש למתמחים ולסקטורים הנוספים שדורשים תעדוף.