נתניהו הודה לאובמה: "הכסף יעזור להגן על ישראל מהטילים"

אמש אישר הקונגרס האמריקני להמשיך להעביר 205 מיליון דולר להמשך פיתוחה של מערכת כיפת ברזל ■ "מחויבותה הבלתי מעורערת של ארה"ב לישראל - אות לקשרים המתמשכים בין שני העמים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע היום (שבת) את הערכתו לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, ולקונגרס בוושינגטון על שאישר הלילה תקציב של 205 מיליון דולר להמשך הפיתוח וההצטיידות של פרוייקט "כיפת ברזל", ופרוייקטים נוספים כמו חץ 2, חץ 3 ושרביט קסמים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע הערכה עמוקה לנשיא, ברק אובמה, ולקונגרס האמריקני, ואמר כי "אישור העברת 205 מיליון דולר המיועדים למערכת כיפת ברזל, יעזרו להגן על יישובי ואזרחי ישראל נגד הטילים המשוגרים מעזה".

נזכיר כי אמש אישר הקונגרס האמריקני, מספר שעות לאחר ירי הרקטה לעבר ישראל, את הקיצוץ הענק בתקציבה של ארה"ב. במסגרת אישור התקציב הוחלט שלא לפגוע בסיוע הביטחוני לישראל, ובראש ובראשונה להמשיך ולהעביר 205 מיליון דולר להמשך פיתוחה של מערכת כיפת ברזל.

עוד הוסיף נתניהו כי "מחויבותה הבלתי מעורערת של ארה"ב לישראל בתקופות מכריעות, לצד שיתוף פעולה צבאי וחומרי המתבצע באופן שוטף, הם אות לערכים המשותפים והקשרים המתמשכים בין שני העמים", מסר נתניהו בהודעה שפרסמה לשכתו.

גם שר הביטחון אהוד ברק הגיב להחלטה בסיפוק ואמר: "הדבר מהווה חיזוק משמעותי ליכולת ההגנה של ישראל מפני טילים ואימות נוסף לעומק התמיכה האמריקאית בביטחון ישראל". יש לציין כי המשך הסיוע האמריקני יכלול תמיכה כלכלית במערכות נוספות כמו החץ ושרביט הקסמים.

צה"ל תקף הלילה ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות אתמול

חיל האוויר תקף הלילה ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטה לעבר אשדוד. מדובר צה"ל נמסר כי המטוסים תקפו בצפון רצועת עזה וכי זוהו פגיעות מדויקות במטרה. עוד נמסר כי כל מטוסינו שבו בשלום וכי צה"ל רואה בחמאס האחראי הבלעדי על כל פעולה עוינת כלפי ישראל מתוך הרצועה.

למרות הפרת השקט בדרום מצד משגרי הרקטות בעזה, במערכת הביטחון ובצה"ל לא חוששים מהסלמה נוספת ומגדירים את אירוע הירי אמש כ"נקודתי". לעת עתה, לא מתכוונים בצה"ל לשנות את ההנחיות לציבור גם לקראת חג הפסח.

מדובר צה"ל נמסר כי לא הוחלט לפרסם הנחיות מיוחדות לתושבי הדרום בעקבות ירי רקטת הגראד שהתפוצצה דרומית לאשדוד. "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה נגד ארגון הטרור חמאס וכל ארגון אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל", נכתב בתגובת דובר צה"ל, "עד אשר ישוב השקט לתושבי מדינת ישראל".