מכתב ההתאבדות של דודו טופז נחשף: "מוטב ככה; סליחה"

מילותיו האחרונות של דודו טופז נכתבו בקוד מוצפן ב"שפה סודית" שהמציא עם אחיו - שתירגם את הכתוב בהם לאחר מותו ■ "שהקדוש ברוך הוא יעזור לי והכול ייגמר קל, מהר"

קרוב לשנתיים לאחר התאבדותו של הבדרן דודו טופז בעת מעצרו בבית המעצר ניצן שברמלה, חושף היום (א') העיתון "ידיעות אחרונות" את המכתב האחרון שכתב טופז מספר רגעים לפני ששם קץ לחייו.

מכתבו האחרון של טופז נכתב ב"קוד סתרים" שהמציא בילדותו יחד עם אחיו מיקי. לאחר שהשוטרים לא הצליחו לפענח את הנכתב בקוד, הוזעק האח, מיקי גולדנברג, והתבקש לסייע בתרגום הכתב.

במכתבו האחרון של טופז כתב הבדרן: "שהקדוש ברוך הוא יעזור לי, והכול ייגמר קל. מהר. זובי. תוך 4 ימים. 3 שניות. לטובת הילדים מוטב ככה. לא בגלל העבר. בגלל העתיד". בהמשך כותב טופז: "תאמינו לי. סליחה".

במכתבו האחרון גם מבקש טופז להעניק 100 אלף שקל לשניים מהאסירים ששהו איתו בבית המעצר: "50 אלף לאמברזביץ', 50 אלף לאשתו של רמי - בזכותם!". נכתב במכתב שתורגם.

בבית המשפט לא פיענחו עד הסוף את המילה "בזכותם", אך טענו כי אין ראיות כדי להסיק כי השניים סייעו לטופז בביצוע מעשה ההתאבדות - וסביר יותר שהוא ביקש לגמול להם על שהקלו על זמנו במעצר.

בהמשך חותם טופז את המכתב האחרון שלו במילים: "אהבה זה לתת הכול! מתתי! בין כה לא נשאר הרבה...".

השחקן והבדרן דודו טופז נאשם, כזכור, בשורת עבירות אלימות כלפי בכירים בתקשורת. בעת ששהה במעצר בחודש אוגוסט 2009 תלה את עצמו במקלחת התא, באמצעות כבל חשמלי של קומקום. צוות מד"א שהגיע למקום מצא את טופז במצב קשה מאוד וביצע בו החייאה, אך עד מהרה נאלץ לקבוע את מותו.

טופז היה נתון במעצר במשך 3 חודשים. הוא הואשם בתקיפתם של מנכ"ל קשת, אבי ניר; המשנה למנכ"ל רשת דאז, שירה מרגלית (ובתכנון לשפוך חומצה על פניה); וסוכן השחקנים שלו לשעבר, בועז בן-ציון; וכן בתכנון תקיפתו של עורך העיתון "ישראל היום", עמוס רגב. כן הואשם ברכישה והחזקה של סם קוקאין.

"כל הגורמים פעלו כשורה בפרשת טופז"

בתוך כך, בית משפט השלום ברמלה קבע היום (א') כי כל הגורמים בשירות בתי הסוהר פעלו כראוי בפרשת התאבדותו של דודו טופז בתאו בכלא ניצן, וכי אין להפנות אצבע מאשימה כלפי איש.