הממונה הישראלי החדש לתיק גלעד שליט: דוד מידן

משפחת שליט ציינה פסח חמישי בלי גלעד ■ חמאס: יש מתווך אירופי חדש ■ פורסם שם הממונה הישראלי: דוד מידן, לשעבר מהמוסד ■ יו"ר מטה המאבק: "חדשות טובות; נחריף המאבק"

הבוקר (ד') פורסם שמו של המתווך הישראלי החדש לשחרורו של גלעד שליט, דוד מידן, אשר יחליף את בתפקידו את חגי הדס. מידן התקשר בערב החג לאביבה ונועם לאחל ברכת חג שמח והודיע כי השלושה ייפגשו בזמן הקרוב.

מידן הוא לשעבר בכיר במוסד, ויחליף את חגי הדס שמסיים שנתיים בתפקיד. מידן כיהן עד לאחרונה כראש אגף "תבל" במוסד, האחראי על קשרים עם ארגוני ביון זרים. במסגרת תפקידו האחרון עסק, בין היתר, גם במאמצים שונים לשחרורו של גלעד. לפני כן כיהן כקצין איסוף במוסד ובכיר באגף צומת האחראי על סוכנים.

פסח חמישי בלי גלעד

בתוך כך, שמשון ליבמן, יו"ר מטה המאבק למען שחרורו של שליט, התייחס במהלך החג לפירסומים בעולם לפיהם מונה מתווך אירופי חדש לתיאום עסקת חילופי שבויים במסגרתה יוחזר החייל החטוף: "אם אנשי חמאס יוצאים ואומרים שיש תקווה, זה משדר שהדברים לא נחסמו סופית ועדיין יש פתח קטן לבשורות טובות. אני מקווה שבאמצעות החדשות הללו נצליח לחזק את המשפחה", אמר ליבמן.

מאות מבקרים הגיעו במהלך חג הפסח האחרון לתמוך במשפחת שליט, במאהל המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים. בין גל המבקרים היה גם זמר ההיפ-הופ "הצל", שביקש להביע תמיכה בבני המשפחה.

ביום ב', בזמן שעם ישראל ישב אל שולחן החג, התקרבה משפחת שליט אל פתח ביתו של ראש הממשלה, התיישבה על המדרכה וקיבלה שם את המבקרים. בני המשפחה הודו כי מדובר בחג קשה במיוחד, לאור אמירתו של נתניהו כי הוא אינו מוכן לשלם את המחיר הנוכחי תמורת השבתו של גלעד.

מי שעוד ביקרו במאהל המחאה היו חבר הכנסת שאול מופז ונשיא המדינה שמעון פרס. בביקורו הראשון של פרס במאהל מאז שנחטף שליט אמר הנשיא למשפחתו: "גלעד יחזור הביתה", ולחץ את ידם בחמימות. בצאתו מהפגישה אמר פרס לכלי התקשורת הרבים שהיו בחוץ כי הוא מרגיש את עצמו בצידה של המשפחה. "אני לא מולם. אני לא נגדם. אני איתם", אמר פרס הנרגש.

נשיא המדינה הוסיף: "אומרים עלי שאני אופטימי, אז אני אופטימי גם הפעם. אני משוכנע בכל נפשי שנראה את גלעד חי ובריא בביתו". אביו של גלעד, נועם שליט, אמר בתום הפגישה עם פרס כי ביקש מהנשיא להפעיל את כובד משקלו כדי שבנו אכן יחזור לחיק משפחתו.