היעד הבא של מרדוק: הפורמולה 1

דיווחים: איל המדיה, בשיתוף-פעולה עם המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים, יגישו הצעה לרכישת הזכויות המסחריות של הענף, שמוחזקות כיום ע"י קרן ההשקעות CVC Capital Partners

האם איל המדיה רופרט מרדוק והמיליארדר המקסיקני קרלוס סלים ירכשו את השליטה על הפורמולה 1? רשת "סקאי" הבריטית, שבבעלותו של מרדוק, מדווחת כי השניים נמצאים במו"מ משותף לקניית הזכויות המסחריות של ענף המירוצים, השייכות כיום לקרן ההשקעות הפרטית CVC Capital Partners.

על-פי הפרסום, כניסה לפורמולה 1 היא רק אחד מהצעדים העסקיים הקשורים לספורט אותם שוקלת כרגע חברת ניוז קורפ של מרדוק. ניוז קורפ החזיקה בעבר במניות של קבוצת הכדורגל מנצ'סטר יונייטד, אך מכרה אותם בשנת 2003. מאז, היא לא החזיקה באופן ישיר בענף או מועדון ספורט כלשהו.

קרלוס סלים, האיש העשיר בעולם עם הון שהוערך לאחרונה על-ידי מגזין "פורבס" ב-79 מיליארד דולר, מעורב כבר היום בפורמולה 1: הוא שולט על היצרנית סאובר, באמצעות Telmex, חברת התקשורת שבבעלותו.

מאז 2006 נמצאות מרבית האחזקות של הפורמולה 1 בידי CVC, כאשר ברני אקלסטון בן ה-80, לשעבר מחזיק המניות העיקרי, נשאר בעל רוב סמכויות הניהול של הענף.

התקשורת באנגליה מדווחת כי במידה ו"סקאי" לא תצליח לרכוש את השליטה על הפורמולה 1, היא "תסתפק" במקום זאת בזכויות השידור של הענף בבריטניה, שכיום מוחזקות על-ידי הרשת הממלכתית BBC בהסכם השווה 40 מיליון ליש"ט בשנה.