צדוק בן דוד מתגייס למען הילדים

תערוכת יחיד בסותבי'ס ומכירת עבודות בשווי כ-250 אלף דולר

תערוכה מיוחדת של עבודות חדשות של האמן צדוק בן-דוד תיפתח ביום שישי הקרוב בבית המכירות הפומביות סותבי'ס בתל אביב. בתערוכה 31 פסלים ויצירות משלוש סדרות שונות, ועבודה אחת שהיא one piece - יחידה מסוגה. היצירות מיועדות למכירה, שכל הכנסותיה יועברו לעמותת מפעלות חינוך וחברה, בחסות כתר ובנק הפועלים.

עמותת מפעלות חינוך וחברה עוסקת בפעילות חינוך באמצעות כדורגל,והיא מאגדת למעלה מ-20 אלף ילדים בקבוצות ספורט וחינוך. העמותה, מייסודה של אגודת ידידי הפועל תל אביב היא עמותת החינוך הבלתי פורמלי הגדולה בישראל. היא פועלת מזה 13 שנה בתחום הספורט, החינוך והחברה בקרב ילדים ונוער, רובם מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל.

בין השאר היא מפעילה קבוצות ילדים ביישובי הצפון, בעוטף עזה, בפנימיות, בהוסטלים וכפרי ילדים, במגזר הבדואי, במרכזי קליטה, במסגרות לחניכים בעלי צרכים מיוחדים, במתקן כליאה לנוער, עם ילדי הפליטים ועוד. רבים מהחניכים הם ממעמד סוציו אקונומי נמוך. בשנתיים האחרונות הרחיבה מפעלות את פעולתה מחוץ לישראל, והחלה לפעול ברשות הפלסטינאית, בירדן, בהאיטי, בקמרון וברואנדה.

הקשר עם צדוק בן-דוד נוצר כבר במכירת צדקה קודמת של העמותה, אך כעת הוא התגייס באופן אישי ומיוחד. זהו מקרה יוצא דופן של תערוכת יחיד של אמן בינלאומי, תוך שיתוף פעולה עם סותבי'ס, שתקיים את המכירה. הקשר בין בן-דוד לסותבי'ס חורג מעבר למסגרת המכירות הפומביות. בעבר הציג בהצלחה עבודות מוזמנות בתערוכות הקיץ הגדולות של סותבי'ס בבריטניה, שנמכרו במאות אלפי ליש"ט.

שווי היצירות בתערוכת המכירה הנוכחית מוערך בכ-250 אלף דולר. היצירה המרכזית, פסל עץ מורכב מדמויות אנושיות, מוערכת בין 52 ל-65 אלף דולר.

צדוק בן-דוד, בית סותבי'ס, 29.4-6.5, יהודה הלוי 11, תל אביב. א'-ה' 10:00- 17:00 יום ו' עד 13:00.