צפו בווידיאו: מוטורולה Defy - אנדרואיד חסין לחול ולמים

ביקורת גאדג'טים: במוטורולה הבינו שאחת הבעיות המהותיות בתחום הטלפונים החכמים היא הרגישות שלהם לנזקים ■ ה-Defy כנראה לא יגיע למעבדה לתיקונים בעקבות נזקים

במוטורולה הבינו שאחת הבעיות המהותיות בתחום הטלפונים החכמים היא הרגישות שלהם לנזקים. דגם Defy מציע עמידות בפני נזקי שימוש שונים שמשתמשי סמארטפון בפרט ומשתמשי טלפונים סלולריים בכלל נתקלים בהם.

עמידות: המכשיר אמור לעבוד גם אם יטבע בבריכה בעומק של מטר בודד עד לרבע שעה, ולעמוד בנפילה לתוך ארגז חול או צניחה מגובה של כ-2 מטר. בנוסף, הוא אמור לשרוד שריטות מחפצים חדים שיתקלו במסך שלו בזמן השימוש. המכשיר עבר בהצלחה וללא פגע נראה לעין בדיקות שלנו שכללו הכנסה שלו לבריכה, הפלה שלו על הריצפה מגובה של מטר וחצי וניסיון לשרוט אותו עם סרגל מתכת. המסקנה במקרה הזה, ה-Defy הוא מכשיר שיודע להתמודד עם רוב איתני הטבע אותם סלולריים צריכים לעבור. מה שהופך את המוצר הזה למצוין למשתמשים שונים, כמו חיילים, עובדי שטח או סתם אנשים שנוהגים להיכנס עם המכשיר שלהם בטעות לאמבטיה.

עיצוב: בדרך כלל טלפונים המוגנים מפני נזקים שונים, מעוצבים בצורה קצת מגושמת וכבדים, אבל ה-Defy לא מזכיר במראה שלו מכשיר ממוגן והוא גם לא שוקל הרבה - 118 גרם. כמו כן, יכולות החומרה שלו עומדות מול סמארטפונים חזקים אחרים שנמצאים היום בשוק ולא כוללים את המיגון הזה.

חומרה ותוכנה: הדגם מגיע עם מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד בגרסה הקצת מיושנת - 2.1. מכיוון שמדובר במכשיר עם אנדרואיד בגרסה 2.1 שלא כוללת כמו בגרסה 2.2 יכולות של נתב אלחוטי, מוטורולה הוסיפו את האופציה הזו במכשיר. תוספות אחרות של מוטורולה הן Phone Portal המאפשרת לנהל את תוכן הטלפון מהמחשב בחיבור אלחוטי דרך רשת WiFi. יש גם ממשק מיוחד לרכב המציע גישה מהירה לנגן המוזיקה ולאנשי קשר מעודפים, כאשר נמצאים מאחורי ההגה.

מוזיקה: נגן המוזיקה כאן כולל חיבור עם אפליקציית Tune Wiki להורדה ישירה של עטיפת האלבום של השיר המושמע באותו רגע וגם הצגה של מילות השיר לפי קצב השירה של הזמר כמו בקריוקי. הרמקול של המכשיר מספק צליל יותר מסביר.

נתוני חומרה נוספים: מסך מגע בגודל 3.7 אינץ', התקן GPS פנימי, מעבד במהירות 800 מגה הרץ, שבסך הכל עושה עבודה טובה במהירות התגובה שלו.

מצלמה: 5 מגה פיקסל עם פוקוס אוטומטי וללא כפתור פיזי לצילום. המצלמה כנראה לא תהיה הסיבה שתקנו את המכשיר הזה, אף שאיכות התמונה יותר מסבירה והיא גם כוללת פלאש. צילום הווידאו סיפק תוצאות נמוכות עם תמונה לא מספיק נקייה.

בשורה התחתונה: אם אתם מחפשים סמארטפון שכנראה לא יגיע למעבדה לתיקונים בעקבות נזקים שונים, ה-Defy הוא התשובה לכך.

מחירים: בסלקום 2,560 שקל (או 71 שקל ב-36 תשלומים) באתר האינטרנט ובאורנג' 2,810 שקל (או 78 שקל ב-36 תשלומים).

ציון: 9.