חברת אורסנס גייסה 18 מיליון דולר בהובלת IHCV

שמעון אקהויז הוא יו"ר החברה ■ ליאור מעיין, המנכ"ל: "שנת המכירות הראשונה שלנו עומדת בכל היעדים"

חברת OrSense, שפיתחה מכשיר לא פולשני למדידת רמות המוגלובין בדם, גייסה 18 מיליון דולר. לדברי מנכ"ל החברה, ליאור מעיין, ייתכן שזהו הגיוס האחרון שלו החברה תזדקק לפני שתגיע לאיזון.

את הגיוס הובילה קרן IHCV של ד"ר הדר רון, אשר השקיעה גם בסבב הגיוס הקודם. כמו-כן השתתפו הקרנות Star Ventues ו-Lewis trust group. יו"ר החברה הוא שמעון אקהויז, מייסד ומנכ"ל סינרון, והוא גם אחד המשקיעים הראשונים בה. סך-הכול גייסה החברה 46.4 מיליון דולר כולל הגיוס הנוכחי.

אורסנס החלה בפיתוח מכשיר לבדיקה לא פולשנית של סוכר בדם. היא לא התייאשה ממשימה זו, אך הכירה בכך שהיא עלולה לדרוש זמן רב ולכן הסבה את פעילותה לפני שנים אחדות לתחום מדידת ההמוגלובין. לפני כשנה החלה במכירות באירופה ובמזרח הרחוק, והיא ממתינה לאישור FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) שאותו היא מקווה לקבל במהלך השנה.

"מנצחים בכל מכרז"

"שנת המכירות הראשונה עמדה בכל היעדים שלנו", אומר מעיין ואני מפרט את היקף ההכנסות. "אנחנו משתתפים במכרזים בהיקף כולל של 10 מיליון דולר. בכל מכרז שבו התחרינו מול טכנולוגיות לא פולשניות אחרות - ניצחנו".

רמות ההמוגלובין נמדדות היום בבדיקת דם רגילה, והתוצאות מתקבלות בין כמה שניות ליממה לאחר ביצוע הבדיקה. "מתחרה שלנו בארה"ב כבר הצליח לקבל שיפוי ביטוחי ייעודי לבדיקה הלא פולשנית להמוגלובין, ולאחר מכן נאלץ לאסוף את המוצרים מן המדפים בעקבות חוסר יעילות", אומר מעיין. כך נהנית אורסנס מהמצב הנדיר של כניסה לשוק מוכן, אך ללא המתחרה. "התמחור דומה לזה של הבדיקות הפולשניות", מוסיף מעיין.

מדידת רמות ההמוגלובין בדם נועדה לאבחן אנמיה במגוון סיטואציות רפואיות. כך, מדידת ההמוגלובין בדם בעת ניתוח או אצל חולה בטיפול נמרץ יכולה לאתר דימום פנימי; בבנקי דם נערכת בדיקת המוגלובין לכל תורם פוטנציאלי; ובמרפאות לבריאות האישה והמשפחה מבצעים בדיקת ספירת דם הכוללות גם בדיקת המוגלובין. "כשליש עד מחצית מבדיקות ספירת הדם נועדו בעיקר לאמוד רמות המוגלובין", אומר מעיין.

לחברה פעילות במדינות מתפתחות, שם רבים סובלים מאנמיה בשל תת-תזונה ומחלות זיהומיות. "המוצר מאפשר בדיקות סקר לאיתור אנמיה באוכלוסייה", אומר מעיין. בבדיקה של אורסנס אין מגע עם דם.

למוצר יש השלכות משמעותיות בתחום תמותת נשים בלידה. "האו"ם הגדיר את הנושא כאחד משמונת היעדים המרכזיים שלו למלחמה בעוני. הסיבה למותן של 40% מהיולדות היא דימומים, ולכן דרוש גילוי מהיר של דימום נסתר".

* הגיוס יאפשר גם את המשך פיתוח המוצר למדידת סוכר?

מעיין: "רוב הכסף שגויס יושקע במערך השיווק, והשאר במו"פ. יש לנו תוכניות מו"פ נוספות, לאו דווקא בתחום מדידת סוכר, שאותן נוכל לממש אחרי שנגיע לתזרים חיובי".

* הגעתם לשלב שבו רוב חברות המכשור הרפואי נמכרות. זה על הכוונת?

"סטטיסטית זה נכון, אבל אנחנו עובדים על בניית חברה יציבה. היו"ר והמשקיעים שלנו מנוסים בבניית חברות בנות-קיימא, שגם הן יכולות להימכר בסוף. הכוונה היא קודם כל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי".


המכשיר של אורסנס