קולות אחרים בחמאס: "נמתן הפעילות הצבאית בעזה"

ביום שאחרי חתימת הסכם הפיוס עם הפת"ח, רוצים בחמאס לשמר את ההישג ■ חאלד משעל לטלוויזיה המצרית: "למען הפיוס אנחנו מוכנים לבלום את ההתנגדות"

אחרי הפיוס - קולות אחרים בחמאס? יו"ר הלשכה המדינית של הארגון, חאלד משעל, הנמצא בימים אלו בקהיר ומנהל דיונים מרתוניים עם נציגי הפתח על מנת להשלים את פרטי הסכם הפיוס שנחתם כבר אתמול, אומר היום (ה') כי למען הצלחת התהליך - מוכנים בחמאס למתן את הפעילות הצבאית ברצועת עזה.

"למען הפיוס הלאומי אנחנו מוכנים לבלום את ההתנגדות באופן שיעניק הזדמנות לפיוס להצליח", אמר משעל בראיון לתחנת טלוויזיה מצרית. "באשר לניהול קבלת ההחלטות במישור הביטחוני והמדיני - הרי שהדבר נתון בידי אחינו בגדה המערבית כדי לא לקלקל את אווירת הפיוס".

אתמול אמר משעל במהלך טקס ההכרזה על חתימת הסכם הפיוס, כי החמאס "מוכן לעשות הכל על מנת לגרום להצלחת ההסכם". עוד לפני הטקס התעורר ויכוח בין אנשיו של משעל למארגנים המצרים באשר למקום בו יישב משעל בטקס עצמו.

בתוך כך התייחס הערב גם ראש ממשלת החמאס בעזה, איסמאעיל הנייה, לחתימה על הסכם הפיוס וליום שאחריו. "חייבים לתרגם את הפיוס הפלסטיני למעשים בשטח בתוך תקופת זמן מוגדרת", אמר הנייה והדגיש: "שחרור האסירים הפלסטינים עומר בראש סדר העדיפויות שלנו. העשייה הפלסטינית המשותפת תביא גם להפלת המצור על עזה".