שוב בעיה: חשד כי שני מטוסים תודלקו בדלק מזוהם

במהלך הלילה תודלקו 38 מטוסים מתוכם בשני מטוסים היה חשש שהדלק חורג מהתקן ■ עוד מדווחת רש"ת: אחד המטוסים המריא ליעדו והשני עוכב עקב "גמר שעות צוות" וימריא הערב ■ בתוך יומיים ירוקן כל הדלק בצנרת תת קרקעית בנתב"ג ( 2 מיליון ליטר) ויוחלף בדלק חדש

למרות החזרה לשגרה מסתבר כי עדיין צצות בעיות: רשות שדות התעופה מדווחת היום (ג') כי במהלך הלילה תודלקו 38 מטוסים ומתוכם בשני מטוסים היה חשש שהדלק מזוהם. מטוסים אלה רוקנו ותודלקו מחדש בדלק שנבדק ועומד בתקן. עוד מדווחת הרשות כי אחד המטוסים המריא ליעדו והשני עוכב עקב "גמר שעות צוות" וימריא הערב.

על רקע האירועים האחרונים הוחלט ברשות שדות התעופה כי בתוך יומיים ירוקן כלל הדלק הנמצא בצנרת תת קרקעית בנתב"ג ( 2 מיליון ליטר) ויוחלף בדלק חדש.

נזכיר כי שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע אתמול על החלטתו לפתוח את שדה התעופה לפעילות סדירה החל משעה 20:00 בערב, לאחר ישיבה דחופה עם גורמי התעופה השונים בנושא משבר הדלק. כץ הכריז גם על סדרה חדשה של נהלים שייושמו כאמצעי זהירות על פיהם חיל האוויר ידגום דלק שנכנס למטוסים, מכסי תעופה ידגמו גם הן מיכלים והדגימות יישמרו. "יש דלק מיידי שמוכן בצנרת, הנהלת רשות התעופה תפנה לחברות התעופה ותסביר את הנהלים החדשים", אמר.

כזכור, ביום חמישי בצהריים התגלה זיהום בדלק המטוסים בנתב"ג וכל הטיסות שותקו. דובר בחומר מסתורי שהתגלה במסננים שבעמדות התדלוק של המטוסים - התחנה האחרונה בשרשרת הזרמת הדלק הסילוני למטוסים. "נכון שמטוסים טסו גם בימים אלה, אבל היו יותר מדי חניות ביניים - מדינה לא יכולה להתנהל ככה. לכן, ראש הממשלה נתן אור ירוק להקמת השדה הנוסף באילת, בעל יכולת תדלוק עצמאית", אמר כץ.

מרשות שדות התעופה נמסר כי בנתב"ג מחכים לתוצאות ועדת הבדיקה שמונתה על ידי משרד התשתיות לבדוק את מקור הזיהום בשרשרת האספקה לנתב"ג ולפתור את הבעייה באופן סופי.