ההמלצות לשידורים בפס רחב יוגשו בעוד שבועיים

‎‎ל"גלובס" נוגע כי הצוות להסדרת ה-‏IPTV‏ מתקשה להגיע להמלצות מוסכמות ‏‎‎‏ מאמץ להציג דוח ללא עמדת מיעוט‏ ■ הרגולציה הסופית תיקבע בתקנות, על-ידי צוות יישום ייעודי

‏הצוות הייעודי לקביעת מדיניות בנושא השידורים המועברים דרך האינטרנט מגיע לישורת האחרונה. על-פי הערכות, בתוך כשבועיים יפרסם את המלצות המדיניות החדשה. נכון לעכשיו מתקבלים דיווחים שהצוות חלוק בדעתו ואינו מצליח להגיע להבנות סופיות, ואולם מאידך נעשים מאמצים קדחתניים כדי להגיע להבנות שיהיו מקובלות על כל החברים בצוות, מבלי שיוגשו הסתייגויות ודעות מיעוט.

‏צפוי שהצוות יימנע מקביעת רגולציה על שידורי ‏IPTV‏ בשלב הראשון, תוך קביעת תבחינים שונים שיגדירו מתי מדובר בשידור טלוויזיה לכל דבר, שיש להחיל עליו כללי רגולציה. הרגולציה הסופית תיקבע בתקנות, על-ידי צוות יישום ייעודי. באופן כללי, חברי הצוות הגיעו למסקנה שנושא השידורים המועברים דרך האינטרנט רחוק מלאיים על המפעילים המסורתיים, ולכן עד שלא יתברר באמת מה השפעתם, אין להגביל את המיזמים הקטנים.

‏קרוב לשנתיים עובד הצוות שבראשו עומדים ניצן חן, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ומנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל. מקורות שונים מתארים חילוקי דעות רבים בין החברים הנוגעים לאופן ההסדרה ועיתויה, עד שלאחרונה עלתה אפשרות להמליץ לשר התקשורת להקים צוות יישום שימשיך וידון בקביעת מדיניות של הסדרת שירותים כוללת, תוך התמקדות בפלטפורמות החדשות והשפעתן על הפלטפורמות המסורתיות.

‏חוסר איזון?

‏‎‎לאורך כל עבודת הצוות נשמעו עמדות הטוענות שאי אפשר להסדיר את שוק הטלוויזיה על גבי האינטרנט מבלי להסדיר את שוק הטלוויזיה המסורתית, כלומר, הוט ו-‏yes‏, ושיש להחיל את אותם כללי רגולציה על שידורים על גבי האינטרנט.

‏עמדה זו, הטומנת בחובה השלכות קשות על סיכויי הפיתוח והקדמה של מיזמים חדשים, נתקלה בהתנגדות של חלק מהסמנכ"לים במשרד התקשורת, שדרשו לא להחיל שום רגולציה של ערוצים שמשדרים באינטרנט, ורק במידה שיתברר בשלב מאוחר יותר שיש מקום לקבוע הסדרה יותר עמוקה, אזי תיבחן הסוגיה מחדש.

‏מנגד כאמור, נשמעו קולות שטוענים שישנו חוסר איזון משווע כלפי הוט ו-‏yes‏ בכל הקשור לחובת הפקות המקור והתמלוגים שהן משלמות, ושאי אפשר להתיר רגולציה שונה על פלטפורמות שונות, מבלי לקחת בחשבון את ההשלכות הכלכליות על שתי החברות. ‏‎‎‏