תמיר פישמן משקיעה 6 מ' ד' בחברה למדידת תשתיות

החברה החדשה תיקרא מוביקס צ'יפ ותעסוק במדידה של חשמל, מים וגז ■ תקים את החברה יחד עם קרן ההשקעות של הממשלה הרוסית RVC

קרן ההון סיכון תמיר פישמן CIG, המשקיעה בחברות טכנולוגיה ברוסיה, תקים יחד עם קרן ההשקעות של הממשלה הרוסית RVC, חברה חדשה בהיקף של 6 מיליון דולר.

החברה תהיה מבוססת על הטכנולוגיה של החברה הישראלית Mobix Wireless Solutions למדידה חכמה של תשתיות חשמל, גז ומים, והיא תיקרא Mobix Chip.

מוביקס הישראלית הוקמה בשנת 1994 ועסקה בפיתוח פתרונות מסחר אלקטורניים. בשנת 2000 היא נמכרה לחברת בקווב. בשנת 2004 היזמים הקימו חברה נוספת תחת אותו שם, שעוסקת במדידה חכמה של תשתיות גז, חשמל ומים. למוביקס כבר יש פעילות ראשונית ברוסיה, והחברה החדשה תוקם על בסיס פעילות זו. כספי הגיוס ישמשו בעיקר לפיתוח המוצר החדש.

קרן תמיר פישמן רוסיה היא משותפת לתמיר פישמן ולחברת ההשקעות הרוסית MDC. הקרן מנהלת 70 מיליון דולר המיועדים להשקעה בחברות טכנולוגיה רוסיות.

דניאל גימפל, מנכ"ל קרן ההון סיכון תמיר פישמן אמר "מוביקס היא חברת מערכות, והמיזם החדש ברוסיה יאפשר להתרחב בשוק המוליכים למחצה ביישומי מדידה חכמה. מוביקס תוכל להשתמש בשבב שיפותח ברוסיה לטובת הדור הבא של מוצריה, ובנוסף החברה החדשה ברוסיה תוכל למכור את השבב ליישומים ולחברות אחרות".

שי המלי, מנכ"ל ויו"ר Mobix Wireless, אמר: "באמצעות ההשקעה המשותפת חברנו למקורות הכספיים המובילים ברוסיה, במטרה להקים שותפות ולבטא את היכולות הטכנולוגיות של החברה".