יום הנכבה: אלפי מפגינים על הגדר בגבול עם לבנון

מאות אוטובוסים שיצאו הבוקר מאזור העיר ביירות, הביאו לגבול לבנון-ישראל אלפי מפגינים לרגל יום הנכבה ה-63

אלפי בני אדם מפגינים בשעה זו באזור העיירה מארון א-ראס בדרום לבנון. המפגינים נושאים דגלי פלסטין וקוראים להזדהות עם העם הפלסטיני, לרגל יום הנכבה ב-63.

המפגינים הגיעו באמצעות מאות אוטובוסים מאזור הבירה ביירות. כוחות ביטחון לבנוניים ואנשי צבא רבים מאבטחים את ההפגנה. על פי דיווחים של רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מנאר", גם כוחות חיזבאללה נמצאים במקום. רשתות הטלוויזיה הערביות מסקרות בהרחבה את האירועים מדרום לבנון, בהן גם רשתות הטלוויזיה של חיזבאללה ושל איראן.

ברחבי ישראל, השטחים וגם מדינות ערב מציינים היום כאמור את יום הנכבה ה-63 במספר. מוקדם יותר, אירע בתל אביב על פי החשד פיגוע דריסה בו נהרג אדם אחד ונפצעו 18, רובם באורח קל. מדובר במשאית שהשתוללה לאורך רחוב חיים בר לב בדרום תל אביב, תוך כדי פגיעה במספר כלי רכב במקום. המשטרה הצליחה לעצור את נהג המשאית, תושב כפר קאסם בשנות ה-20 לחייו, בתום מרדף שארך כעשר דקות.

האירוע התרחש בסביבות השעה 09:45: נהג המשאית דהר על הכביש לאורך כ-2 קילומטרים, בציר המוביל מצומת מסובים למחלף קיבוץ גלויות, ופגע במשך דקות ארוכות במספר כלי רכב ובהולכי רגל - עד שפגע באוטובוס ואז נעצר. בשלב הזה ניסה הנהג להימלט ברגל מהמקום, אולם הוא נעצר לאחר מרדף קצר. בזירת האירוע נקבע מותו של אדם אחד, ו-18 בני אדם נוספים קיבלו טיפול על ידי כוחות ההצלה שהוזעקו למקום. לאחר מכן פונו הפצועים לבית החולים איכילוב, תל השומר ו-וולפסון.

"שמענו חבטות איומות ברכב מאחורינו, עד שעפנו לתוך הצומת", סיפר היום יוסי, אחד מעדי הראייה לאירוע החמור. "חפצים עפו על אנשים ברחוב, רמזור נפל על הולכת רגל ומטפלים בה". כעבור כ-10 דקות לערך הצליחו כוחות הביטחון להשתלט על המשאית והנהג.