בוטלה זכיית אלביט במכרז מיגון נמל חיפה בשווי 20 מיליון שקל

ביהמ"ש קיבל את בקשת מגל מערכות והורה לבטל את החלטת ועדת המכרזים לבחור בהצעת אלביט כזוכה במכרז מיגון נמל חיפה, כיוון שלא עמדה במבחנים הדרושים שנקבעו

‎‎בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה לאחרונה לבטל את החלטת ועדת המכרזים לבחור בהצעת אלביט כזוכה במכרז מיגון נמל חיפה בשווי של 20 מיליון שקל, כיוון שלא עמדה במבחנים הדרושים שנקבעו.

‏ועדת המכרזים של חברת נמלי ישראל פנתה ל-11 קבלנים והזמינה אותם להגיש הצעות למכרז סגור לאספקה והתקנה של מערכת מיגון היקפי בנמל חיפה. לתיבת המכרזים הוגשו 6 הצעות.

לאחר בחינת ההצעות החליטה ועדת המכרזים בפברואר השנה לבחור בהצעתה של אלביט, שהייתה הזולה ביותר.

חברת מגל , שהשתתפה במכרז, הגישה עתירה נגד זכייתה של אלביט וטענה, באמצעות עורכי הדין גיל חגי ושאול אפריון ממשרד ש.פרידמן ושות', כי הצעת אלביט אינה עומדת בדרישות המכרז, ולכן היא פסולה.

‏שופט המחוזי יהודה זפט קיבל את הטענה הראשונה של מגל וביטל את הצעתה של אלביט. נקבע כי לשון תנאי המכרז הייתה כי יש להציג ניסיון בפרויקטים דומים, ואלביט לא עמדה בתנאי הניסיון הללו.

כאשר בדק בית המשפט את התנהלות ועדת המכרזים הוא מצא כי צוות הבדיקה, עליו נסמכו החלטות הוועדה, הסתפק בבחינת ההיקף הכספי של הפרויקטים ולא בחן האם הפרויקטים שהוצגו על-ידי המציעות הם פרויקטים דומים של עבודות גידור מברזל וגידור מבטון. מכאן גם נקבע כי החלטת הוועדה אינה יכולה לעמוד, ולכן היא בטלה.

בפברואר השנה קבע כי ועדת המכרזים רשאית לשוב ולפנות אל המשתתפות במכרז בדרישה להמציא מידע ומסמכים שיוכיחו את הניסיון הנדרש.