עו"ד שגב לנכדו של אייזנברג: "אינך דובר אמת. עדותך - הזיה שלך"

‎הנכד, רם הרדי, נחקר בחקירה נגדית בידי עו"ד יוסי שגב, המואשם בהתחמקות מתשלום מע"מ בגין שירותים משפטיים שנתן לאמו, ליז הרדי

"אתה אינך דובר אמת. אני נותן לך הזדמנות להודות בכך. אתה מדבר על פגישה שכלל לא הייתה והיא הזיה שלך" - כך הטיח היום (ב') עו"ד יוסי שגב במהלך החקירה הנגדית של עד התביעה נגדו, רם הרדי, הנכד של שאול אייזנברג ובנה של ליז הרדי זכרם לברכה.

שגב מואשם בדיווח כוזב והתחמקות ממע"מ בסך 2.8 מיליון שקל על שכר-טרחה שקיבל מליז הרדי במסגרת סכסוך משפחתי, והוא מייצג את עצמו.

במהלך 2002 ו-2003 ייצג שגב את ליז הרדי בבוררות בפני מאיר שמגר, שהחליט כי על לאה אייזנברג, אלמנתו של שאול, לפצות את ליז הרדי בגין ההוצאות המשפטיות בסך 3 מיליון דולר, שהוציאה במסגרת סכסוך הירושה המשפחתי.

בספטמבר 2003 סיכם שגב עם באי-כוחה של אייזנברג ממשרד יעקב וינרוט כי הסכום האמור ישולם על-ידי אייזנברג ישירות אליהם, ובאוקטובר 2003 שולם לשגב שכר-טרחה עבור השירות המשפטי שנתן לליז הרדי בסך כ-15.6 מיליון שקל.

בכתב האישום נטען כי כדי להתחמק מתשלום מע"מ בגין שכר-הטרחה, בשיעור 2.8 מיליון שקל, הציג שגב בפני רשויות המע"מ מצג כוזב, לפיו השירות המשפטי ניתן ללאה אייזנברג, שהינה תושבת חוץ, למרות שבפועל ניתן השירות להרדי, תושבת ישראל.

בעדותו סיפר הרדי על פגישה שנערכה, לדבריו, ב-3 ביוני 1997 במשרד וינרוט, שבמסגרתה הוסכם על שכר-הטרחה שיקבל שגב. הרדי סיפר כי הוא זוכר כי בפגישה נכח עו"ד ירון פירדי ממשרד וינרוט, וכי "היה שם מצב-רוח עגום ואפור". עוד העיד הרדי כי בהסכם שנחתם שם נאמר כי יינתנו לשגב הוצאות משפטיות בהגבלה של 3 מיליון דולר.

בתגובה לכך תקף שגב את הרדי וטען כי הוא משקר. "המצאת פגישה שלמה עם משתתפים, כדי לאפשר לך לטעון שהתשלום היה עבור ליז ולא תשלום שהוסכם בין לאה אייזנברג וביני". הרדי השיב: "זה ממש לא נכון".

שגב המשיך לתקוף: "אתה ער לכך שאתה חייב לומר אמת ושנושא ההסכם הזה שבו נקבע תשלום ה-3 מיליון הוא העיקר במשפט? תחשוב טוב, אני נותן לך הזדמנות נוספת - תודה שכל מה שסיפרת בשעה האחרונה לגבי הפגישה ועצם קיומה היה הזיה שלך, או לפחות שאתה טועה".

שגב הוסיף ותקף: "האמת היא שאתה לא היית בשום פגישה, כי לא התקיימה שום פגישה. ההסכם שעליו דיברת נחתם בעצם ב-1 ביוני בפגישה שבה כלל לא נכחת, וההסכמות על הגבלת הסכום ל-3 מיליון דולר נעשו בין משרד שגב לבין משרד וינרוט ולאה אייזנברג".