2 פרצופים אפשריים לנתניהו

איזה ביבי יגיע היום למסיבת העיתונאים להשקת הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל?

היום (ד') אחר הצהריים יכנס בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים, שיקראו לה דרמטית, להשקת הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל והפיכתה לרשות מקרקעי ישראל. זו הרפורמה בבת עינו, שעברה בכנסת באוגוסט 2009.

באילו מילים יפתח את מסיבת העיתונאים?

‏‎‎נתניהו גרסה א': הדרמה הגדולה

"‏‎‎זהו יום בשורה לזוגות הצעירים. היום חתמתי על ההסכם עם עובדי המינהל, אחרי ישיבות רבות שניהלתי באינטנסיביות, ואני שמח לבשר שהצלחתי ליישם את הרפורמה החשובה ביותר לאזרחי מדינת ישראל. כל ראשי הממשלה דיברו על רפורמה במינהל והקימו ועדות, אבל ללא תוצאות. אני הבטחתי רפורמה קרקעית עם כניסתי לתפקיד, למרות סקפטיות שלכם בתקשורת, והיום אני מקיים.

"הובלתי שינוי אירגוני שמהווה בסיס לכל השירות הציבורי בעתיד, ועוד ילמדו את השינוי בפקולטות לניהול. אני שמח לבשר שלא צריך יותר ללכת לפקיד במינהל כדי לסגור מרפסת.

"היום ביססתי את הצלע החשובה ביותר במשולש, ואני רואה התקדמות גדולה גם בשתי הצלעות האחרות: מערכת ועדות התכנון, שאתם קוראים לה סופרטנקר, והתנופה האדירה שיזמתי בהקמת כבישים ורכבות. אני חייב להגיד לכם: זוהי נקודת מפנה היסטורית בדיוק בזמן שצריך אותה. הממשלה בראשותי מטפלת בבעיה של מחירי הדירות, אנחנו בשלב הבלימה, ובקרוב מאוד תהיה גם ירידת מחירים".

‎‎נתניהו גרסה ב': הסרט הדוקומנטרי

"אני שמח להודיע כי עם חתימת ההסכם עם עובדי מינהל מקרקעי ישראל, יוצאת לדרך הרפורמה ותוקם רשות מקרקעי ישראל. אבל אני מבקש להתריע כבר עכשיו: אסור לפתח ציפיות לירידה מהירה במחירי הדירות. צפויה עוד עבודה רבה וקשה.

"‏אנחנו מתחילים בתהליך שינוי אירגוני, על מנת לאפשר למקד את רשות מקרקעי ישראל החדשה במשימה העיקרית של שיווק קרקעות למגורים, כולל פרויקטים של דיור להשכרה ודיור בר השגה. לצערי, עדיין לא פתרנו את בעיית הקרקע החקלאית ואת הבעיות בוועדות התכנון ובתשתיות התחבורה.

"תהליך ההתארגנות ברשות החדשה לא יהיה קצר ויתרחש במקביל לתפקוד השוטף, אבל אני מבטיח לציבור ללוות את התהליך באופן אישי ולא להרפות עד להשלמתו. אם הייתם שואלים אותי באיזה טווח זמן הרפורמה תשפיע על מחירי הדירות, הייתי מעריך שבעוד שנה וחצי או שנתיים נוכל ליהנות מפירות הרפורמה".