נבחרו הזוכים במלגות של הרשות השנייה למחקרי תקשורת ומדיה

המלגות יוענקו לחוקרים שעבודותיהם עוסקות בייצוג מגדרי בתוכניות מציאות, יצירות קולנועיות וטלוויזיוניות של יוצרים דתיים, הקשר בין חשיפה לטלוויזיה לדימוי הגוף של מתבגרים ועוד

כמדי שנה מעניקה הרשות השנייה מלגות לחוקרים בתחומי התקשורת והמדיה, במסגרת קרן המר על שם השר לשעבר זבולון המר. השנה זכו במלגות עדי בנימין, חגית בורג, טלי תאני-הררי וקרן איל, אורנית קרביץ וטל פרידמן.

לאורך השנה האחרונה הוגשו מגוון עבודות בתחום התקשורת והמדיה לרשות השנייה. אלה נבחנו על-ידי ועדת שיפוט בראשות מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, שכללה את ד"ר מיכל שפירא, נציגת מועצת הרשות השנייה; עו"ד ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר, מנהלת המחקר של הרשות בפועל; וכן שני היועצים האקדמיים של הוועדה, ד"ר לילך ניר ופרופ' סאם ליימן וילציג.

לבסוף החליטה הוועדה להעניק את המלגות לחוקרים שעבודותיהם עוסקות בייצוג מגדרי בתוכניות מציאות; יצירות קולנועיות וטלוויזיוניות של יוצרים דתיים; הקשר שבין חשיפה לטלוויזיה לבין דימוי הגוף של מתבגרים; תרומת החדשות בטלוויזיה ליצירת אי-אמון במערכת המשפט הפלילי; ושיתופי-פעולה מקצועיים ביצירה והפקת תוכניות דרמה ובידור בטלוויזיה לקידום שינוי בנושאים חברתיים.

לדברי ד"ר מיכל שפירא, "הוגשו הצעות מחקר ברמה גבוהה ובתחומים מעניינים ביותר. לאחר תהליך של בחירה מדוקדקת ודיון מעמיק החלטנו לתמוך בעבודה אחת של שתי חוקרות בעלות תואר דוקטור, 3 עבודות דוקטורט ועבודת מאסטר אחת.

"הקריטריונים על-פיהם קיבלנו את ההחלטה היו מבוססות בעיקרן על רמה אקדמית ורלוונטיות לעבודת הרשות השנייה. אין לי ספק כי לעבודות שנבחרו יש פוטנציאל תרומה הן ברמה התיאורטית והן ברמה היישומית, להבנה מעמיקה יותר של הנושאים העומדים לפתחינו בעבודת הרשות השנייה".

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, מסר כי "תוכנית המלגות תורמת למחקר התקשורת בישראל ומאפשרת לרשות השנייה להיעזר במחקרים איכותיים ורלוונטיים לעבודתה, בסוגיות שונות בהן היא עוסקת. אנו רואים חשיבות בפעילות הקרן לאורך השנים, ושמחים על שיתוף-הפעולה הפורה עם הקהילה האקדמית".