"גלובס" בוחר את אפליקציית הטלוויזיה הטובה ביותר

התקנו על אייפד 2 אפליקציות צפייה של הוט, yes, רשת, קשת, חדשות 2, חדשות 10 ונענע 10 - ובדקנו באיזו מהן התצוגה הכי נוחה והמגוון הכי רחב, ובאיזו מהן יש לשלם כסף על התכנים

נתקעתם באי בודד בלי חיבור לשירותי טלוויזיה אבל עם אינטרנט מהיר? אם יש לכם אייפד או אייפון, תוכלו להעביר שעות ארוכות בצפייה בתוכניות הטלוויזיה שהחמצתם. מצד שני, אם נתקעתם בטעות במעלית עם סמארטפון מבוסס מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל, תגלו שרוב חברות הכבלים, הלוויין וזכייניות הטלוויזיה לא ממש מתחשבות בכם.

חוסר התמיכה באפליקציות למכשירי אנדרואיד תמוה, כי מדובר במערכת ההפעלה המובילה היום בשוק העולמי, ונראה כי בישראל לא ירחק היום שהיא תעבור בנתח השוק שלה את המכשירים של אפל.

כדי לבדוק את האפליקציות של תכני הטלוויזיה בישראל, לקחנו את האייפד 2 של אפל, שאליו רוב החברות בשוק מייעדות את היישומים שלהן. לא כל החברות התאימו כבר לאייפד את האפליקציה שהן בנו לאייפון, אולם ניתן עדיין להפעיל את האפליקציות האלה על הטאבלט. המחיר הוא שאיכות התצוגה יורדת, מכיוון שצריך להכפיל את גודל התמונה מבלי שהאפליקציה משפרת את הרזולוציה שלה.

הבדיקה שלנו כללה גם בדיקה של התכנים על-גבי מכשיר אנדרואיד, אולם לכך לא נדרש זמן רב מדי, כי מלבד חדשות 2 שהתאימו את האפליקציה בצורה מלאה למערכת של גוגל, ומלבד מאקו שמציעה גירסה שהיא מעין צל לתוכנת האייפד שלה, לא נשאר לנו מה לבדוק.

בשורה התחתונה, לקוח המחזיק היום אייפון או אייפד יכול להיות מאושר מים התכנים שהוא יכול לצפות בהם בכל מקום עם חיבור לאינטרנט, ואילו בעלי האנדרואיד יצטרכו להמתין עד שגם קבריניטי yes, הוט, רשת, קשת וחדשות 10 יגלו שמאחורי הרעש התקשורתי של מוצרי אפל, יש גם אנדרואיד.

סך-הכול, מצבן של אפליקציות הווידיאו בתחום הטאבלטים והסמארטפונים נראה טוב. צרכנים בהחלט יכולים לקבל היום מנה הגונה של תוכן טלוויזיוני על גבי הגאדג'טים שלהם, אולם לא כל הגופים בשוק עושים עבודה טובה באותה מידה.

yes היא היחידה שמשקיעה בתוכן באיכות HD ובשירות הקלטה ייחודי ללקוחותיה, בעוד מאקו מציעה את אחת האפליקציות הטובות בשוק מבחינת ממשק והיצע תוכן, וחדשות 2 מציעה את המוצר שלה כמעט בכל פלטפורמה אפשרית ברמה טובה.

שאר הגופים, כמו חדשות 10 ורשת, נדרשים לעשות מקצה שיפורים לאפליקציות שלהם.

yes Mobile: יש HD

* יכולות: האפליקציה נועדה לשרת קודם כל את לקוחות yes, למרות שגם שהיא גם אמצעי קידום שיווקי. בדף הכניסה מופיעות המלצות לתוכניות המשודרות באותו יום וגם תקצירים של פרקים אחרונים. אחת היכולות המוצלחות היא האופציה להזמין תוכניות להקלטה ב-yes מקס - הממיר המקליט של החברה, מבלי להיות בבית מול הטלוויזיה. כמו כן, יש כאן גם גישה ללוח השידורים עם יכולת חיפוש.

* תוכן: תוכן המקור שולט באפליקציה, אולם עדיין ניתן לקבל גם תוכן מחו"ל, כמו מספר הופעות חיות של אומנים בינלאומיים כמו ביונסה, חלקם באיכות HD. יש כאן גם את כל העונה הראשונה של סרוגים, אנשי החוק, מספר פרקים של בלו נטלי וסדרות דוקומנטריות. חבל שלקוחות yes שמכניסים את הקוד משתמש שלהם, לא יכולים לצפות בתוכן נוסף, מעבר לתוכן שנמצא בתוך האפליקציה. למשל, אפשר לצפות רק ב-3 הפרקים הראשונים ובפרק האחרון של "המשרד", ולא ניתן לצפות בכל הפרקים, גם לא בתשלום.

* תצוגה: yes מציעה מצב צפייה ב-HD בחלק מהתכנים שבהחלט מספקים תמונה טובה יותר. מחירי התכנים: בניגוד להוט, yes לא מנסה למכור דרך האפליקציה צפייה בתוכניות בתשלום.

* הורדה: חינם לאייפד ואייפון.

* תגובת yes: "היצע התכנים גדל כל הזמן, כאשר אנו עובדים על פיתוח גם למכשירי האנדרואיד. החברה שמה לה מטרה להיות בקדמת הטכנולוגיה ולהקשיב לצרכי הלקוחות".

ישן
 ישן

HOT VOD: גם בתשלום

* יכולות: האפליקציה של הוט לא מציעה המון יכולות למנויים של החברה, ובניגוד לאפליקציה של yes, לקוח של הוט לא יכול לשלוח פקודות הקלטה, אלא רק לצפות בתוכן של חברת הכבלים. לא שיש משהו רע בכך, רק חבל שמנויי הוט לא ממש נהנים מהאפליקציה הזו, מכיוון שחלק גדול מהתוכניות הן בתשלום (ראו בהמשך).

* תוכן: תוכן מקור של הוט, כמו: מחוברות 2, ילדי ראש הממשלה, רד בנד, הבורר, עספור, חסמבה דור 3, חצויה והאלופה.

* תצוגה: מבחינת איכות התצוגה של הווידיאו על-גבי אייפד, התמונה היא סבירה מאוד, אולם היא דורשת שיפור ושדרוג לרמת HD.

* מחירי התכנים: בעוד שהממשק מאוד מהיר ונוח לתפעול, התחושה היא שהאפליקציה באה לשרת את החברה כאמצעי להכנסת רווחים מצופים מזדמנים שישלמו על תוכן, במקום לתת שירות נוסף ללקוחות החברה. מדובר במחירים של כ-3-5 דולר לרכישה של עונה שלמה וכדולר לפרק בודד. לא ברור למה לקוח הוט שגם מנוי לשירות ה-VOD, צריך לשלם פעם נוספת בשביל לצפות בתוכן באייפד.

* הורדה: חינם לאייפון ולאייפד.

* תגובת הוט: "האפליקציה היא מהמבוקשות ביותר באייפון ואייפד, ובשבועות הקרובים תושק לאנדרואיד. אנו בעיצומו של תהליך פיתוח שירותים מתקדמים נוספים לפלטפורמות השונות, ובבוא העת נשמח לבשר על כך ללקוחותינו".

מאקו VOD: ממשק טוב

* יכולות: האפליקציה של Mako מבית קשת היא תענוג לעיניים מבחינת הממשק שלה, שנבנה במיוחד לאייפד (בדומה לאפליקציות של yes והוט). מדובר בעצם בגירסת האפליקציה של אתר האינטרנט של קשת, רק שהיא מציעה חוויית ממשק נוחה בהרבה לטעמנו שלא סובלת מכמות גדולה של פרסום כמו בדפדפן.

* תוכן: העונה הראשונה של פלפלים צהובים, ארץ נהדרת, עובדה, חטופים, כוכב נולד, פולישוק, עם סגולה ועוד מגוון גדול של תכני קשת. מאקו גם מציעה צפייה בעונות ישנות.

* מחירי התכנים: חינם.

* תצוגה: התמונה טובה, אבל אין תוכן באיכות HD שאנחנו נתקלנו בו. בניגוד לאתר האינטרנט של מאקו, דווקא באפליקציה איכות הווידיאו טובה יותר. יכול להיות שהסיבה לכך היא גם המסך של האייפד 2.

* אנדרואיד: האפליקציה בגירסת האנדרואיד של Mako לא דומה בכלל לזו של האייפד. הגירסה הזו מתמקדת יותר בידיעות טקסטואליות וכתבות וידיאו מחדשות 2.

* מחירי התכנים: חינם.

* הורדה: לאייפון, אייפד ואנדרואיד.

* תגובת קשת: "תכני קשת ניתנים לצפייה בכל המכשירים הסלולריים, גם במכשירים מבוססי אנדרואיד, באמצעות הבראוזר או המפעיל הסלולרי. יתרה מזאת, בשבועות הקרובים נשיק גם לאנדרואיד. mako vod הייתה אפליקציית הווידיאו הישראלית הראשונה לאייפד, ועברה כבר 200 אלף הורדות בכל הפלטפורמות".

iReshet: מותאמת לאייפון

* יכולות: האפליקציה של רשת נקראת iReshet והיא מיועדת רק למכשירי האייפון, למרות שניתן להתקין אותה גם על האייפד ולצפות בתוכן באיכות נמוכה יחסית, מכיוון שהטאבלט פשוט מכפיל את גודל התמונה, והחדות בתצוגה נעלמת.

* תוכן: קטעים מעולם הבוקר ולחיות טוב. פרקים מלאים של צחוק מהעבודה, הכל דבש, 101 דרכים לעוץ משעשועון, החיים זה לא הכל ו-360.

* תצוגה: איכות התמונה של הווידיאו היא סבירה בצפייה באייפד, למרות שהאפליקציה לא תוכננה במקור אליו. בניגוד לאפליקציות אחרות, לא ניתן לצפות בממשק במצב אופקי, אולם הווידיאו כן מוצג במצב הזה.

* מחירי תכנים: חינם.

* הורדה: הורדה חינם לאייפון.

* תגובת רשת: "רשת הייתה הראשונה מבין חברות הטלוויזיה אשר הובילה את הכניסה לזירת אפליקציות האייפון, ובמהלך דומה גם בתכני VOD. בקרוב תשיק רשת את אפליקציית ireshet3, לאייפון ולאייפד, מה שיביא את האפליקציה של רשת לחזית הטכנולוגיה מבחינת חוויית המשתמש".

חדשות 2: עשירה וידידותית

* יכולות: גירסת האייפד של חדשות 2 מציעה גישה מאוד נוחה לכל תכני חדשות 2. כבר בעמוד הבית מקבלים תצוגה של ערוץ הווידיאו האינטרנטי של הערוץ, כאשר לצד זה מופיעות כותרות ראשיות ותחזית מזג האוויר באזורים שונים בארץ.

* תוכן: המהדורה המרכזית, סוף השבוע, סדר עולמי, פגוש את העיתונות ותכנית חיסכון. מדובר בתכנים של אותו שבוע ובתוכניות מסוימות גם של השבוע שעבר. הגישה לתוכניות מתאפשרת לצפייה לכל התוכניות או לכתבות מסוימות ממנה.

* תצוגה: אין כאן תכנים באיכות HD, אבל בסך הכל מדובר בתצוגה באיכות טובה.

* אנדרואיד: חדשות 2 מתקדמים מאוד ביכולות הטכנולוגיות לעומת חדשות 10. הערוץ מציע גירסאות של האפליקציה שלו ברוב הפלטפורמות השונות. אולם בניגוד למאקו בה גירסת האנדרואיד קופחה, בעליהם של טלפוני אנדרואיד יכולים לצפות בנוחות בתוכן וידיאו בסמארטפון שלהם, אולם עם הבדלים בממשק. אחד הדברים שקצת הפריעו לנו בגירסת האנדרואיד הוא שהממשק לא בנוי גם לצפייה בממשק אופקי, אלא רק התוכן המשודר מופיע בצורה כזו.

* מחירי התכנים: חינם.

* הורדה: חינם לאייפון, אייפד ואנדרואיד.

חדשות 10: טוב לאייפון

* יכולות: האפליקציה מיועדת לאייפון והעיצוב אינו מספיק עשיר ביחס למתחרים. קשה למצוא כאן את התוכנית בה רוצים לצפות, כי היא נראית כמו אתר אינטרנט סלולרי ולא כמו אפליקציית וידיאו שמיועדת לצפייה בסמארטפון.

* תוכן: המהדורה המרכזית, לילה כלכלי, היום שהיה, השבוע, 5 בערב עם רפי רשף ולונדון וקירשנבאום. רוב התוכניות הן של הימים האחרונים.

* תצוגה: אין תכנים ב-HD, אבל התמונה בסך הכל טובה, אף שהממשק בנוי רק בצורה אנכית. בווידיאו ניתן לצפות בצורה אופקית ואנכית.

* מחירי התכנים: חינם.

* הורדה: חינם לאייפון.

* תגובת חדשות 10: "אנו עובדים על אפליקציות לאייפד ולאנדרואיד".

נענע10: תוכן עשיר

* יכולות: האפליקציה זהה בעיצובה לזו של חדשות 10, ומשלבת גם את התכנים של אותו גוף חדשות. היא מעוצבת יותר כעמוד בדפדפן אינטרנט, ופחות מתאימה לרוח הטאבלטים.

* תוכן: פרקים מלאים של ווייפאווט, נאור ציון, גיא פינס וטריני וסוזנה.

* תצוגה: אין תכנים ב-HD.

* מחירי התכנים: חינם.

* הורדה: חינם לאייפון.

* תגובת נענע10: "בקרוב יעלו אפליקציות לאייפד ולאנדרואיד".