הוועד המרכזי בלשכת עוה"ד יגדיל את תקציבי המחוזות על חשבונו

השופט עודד מודריק: "הוועד המרכזי בלשכה חייב להבטיח הקצאה למחוזות בהיקף מספיק כדי כיסוי פעילויות הליבה, והמועצה הארצית אינה יכולה להותיר את הוועדים המחוזיים בְּחֶסֶר"

‎‎חלוקת התקציב הפנימי בלשכת עורכי הדין צריכה לכלול נתח גדול יותר למחוזות השונים של הלשכה, ונתח קטן יותר לוועד המרכזי הארצי של הלשכה - דברים ברוח זו קובע שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, עודד מודריק, בפסק דין שפירסם השבוע בנוגע לסכסוך הוותיק שבין ועד מחוז תל-אביב לוועד המרכזי של הלשכה באשר לאופן חלוקת התקציב.

לדברי מודריק, "הוועד המרכזי חייב להבטיח הקצאה למחוזות בהיקף מספיק כדי כיסוי פעילויות הליבה, והמועצה הארצית אינה יכולה להותיר את הוועדים המחוזיים בְּחֶסֶר".

‏הסכסוך בין ועד מחוז תל-אביב למוסדות הארציים של הלשכה החל עוד בקדנציה הקודמת, בין יו"ר ועד המחוז דאז, אילן בומבך, לראש הלשכה דאז, שלמה כהן, ונמשך גם כיום בין עו"ד דורון ברזילי, יו"ר ועד המחוז הנוכחי, לראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון.

ועד מחוז תל-אביב, המאגד כ-70% מעורכי הדין במדינה, טען כי הוא מקופח בתקציב ביחס למחוזות האחרים על-ידי המוסדות הארציים של הלשכה, האחראים על חלוקת התקציב.

‏השופט מודריק, שסירב לפסול את הקריטריונים שנקבעו לחלוקת התקציב, ציין כי החלוקה ההיסטורית - לפיה נהנה הוועד המרכזי מ-50% מכלל התקציב, וכל המחוזות מה-50% הנותרים - היא חלוקה שרירותית, והורה לקיים הליך בדיקה בתוך הלשכה במטרה לקבוע אם לשמר את יחס החלוקה הנוכחי.

‏עו"ד ברזילי מסר בתגובה: "מדובר בהישג אדיר למחוז. בית המשפט מחייב את הלשכה לשנות את הקריטריונים של חלוקת הכספים, וזאת הייתה ליבת העתירה".‏

דוברת הלשכה מסרה בשם גיא-רון כי "בית המשפט קבע כי הקריטריונים לחלוקת תקציב הלשכה סבירים ואין מקום לשנותם, ודחה את עיקר טענותיו של ועד המחוז". ‏‎‎‏(עת"מ 2675/09). ‏‎‎‏