חצי חינמון: "ישראל היום" יגבה תשלום ממנויים

‎בשלב ראשון ייגבה תשלום ממנויים שנמצאים ברשימות ההמתנה להפצה לביתם ולא ממנויים שכבר מקבלים את העיתון ■ החלוקה במוקדים שונים בארץ, כמו ברכבת, תישאר חינמית

העיתון "ישראל היום" נערך, לראשונה בתולדותיו, לגבות דמי מנוי. ל"גלובס" נודע כי במים אלה נערכים תחשיבים בעיתון לקראת גביית תשלום ממנויים שיקבלו לבתיהם את העיתון בחלוקה ישירה.

העיתון ימשיך להיות מחולק בחינם במוקדים השונים ברחבי הארץ. על-פי ההערכה, מדובר בעשרות שקלים בודדים מכל מנוי שיבקש לקבל את העיתון לביתו, ובכלל זה בתים שמקבלים כבר היום את העיתון.

לצורך כך צפוי להקים העיתון מערכת גבייה שלא הייתה ברשותו עד היום.

בשלב הראשון ייגבה סכום כסף מאנשים שעדיין לא מקבלים את העיתון לביתם, אך נמצאים ברשימות המתנה לחלוקה עד לפתח ביתם. על-פי גורמים בעיתון, מדובר בעשרות אלפים שמבקשים לקבל את העיתון, אך בשל מגבלות ההפצה אינם ברשימת התפוצה.

העיתון "ישראל היום", בבעלות המילארדר שלדון אדלסון, הוקם בשנת 2007, ומאז סקר ה-TGI של מחצית 2010 הוא משתווה ואף עולה בחשיפתו על "ידיעות אחרונות".

בחודשים האחרונים ערך העיתון שורה של סקרים ובדיקות בכדי לבחון איזו השפעה תהיה לגביית דמי מנוי על העיתון שעד עתה הופץ בחינם לחלוטין, מהלך שהפך אותו למרכזי.

במסגרת הפרלמנטרית עלו באחרונה שורה של חוקים אשר ביקשו להגביל חלוקה חינם של העיתון, כביכול על מנת לרסן את הפגיעה בתחרות בשוק העיתונות. ואולם, המשמעות האמיתית של החוקים היא ניסיון לרסן את כוחו הפוליטי של העיתון, הנתפס כפרו-נתניהו.

ב"ישראל היום" אישרו כי מתקיימת בחינה של הנושא.