צפו בתמונות: קמפיין אופנה עם דוגמניות רזות במיוחד

קמפיין אופנה שנוי במחלוקת בלשון המעטה של גאפ ישראל מעורר תגובות קשות ברשת ■ בגאפ ישראל כנראה לא שמעו על "חוק הדוגמניות" החדש

אתר הטכנולוגיה הישראלי "חורים ברשת" דיווח היום (ה'), כי רשת האופנה גאפ ישראל העלתה אתמול (ד') לדף הפייסבוק שלה את קולקציית הקיץ ל-2011 עם דוגמניות רזות במיוחד, שכנראה לא שמעו על "חוק הדוגמניות" החדש.

לפי "חורים ברשת", הקולקציה החדשה קיבלה תגובות קשות בפייסבוק, כדוגמת "מזעזע!!! תנו לדוגמנית הזו איזה המבורגר…"; "סליחה שאני אומרת, אבל היא נראת כמו יהודיה מובלת למחנה…"; וגם: "האמת, די מזעזע. יש גבול לאנורקסיות, וזו עברה את הגבול. כאילו, זה האידיאל שלפיו אני אמורה לחיות?!?".

לכתבה על גאפ ישראל צורפה גם תמונה של דוגמנית בתת-משקל, שכנראה הוסרה מדף הפייסבוק של החברה מיד לאחר פרסומה.

נזכיר כי רק ביום שני השבוע ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק לפיה דוגמניות ודוגמנים בתת-משקל לא יופיעו בפרסומות ולא יועסקו בסוכנויות דוגמנות.

לפי הגדרת החוק, מצב תת-משקל ייקבע על-ידי בדיקת רופא בה תיבדק מסת הגוף של הדוגמנית (18.5 ומטה במדד BMI, הנקבע לפי חישוב היחס בין משקל הגוף לריבוע גובה האדם). לשם דוגמה, דוגמנית בגובה 1.70 מטר תצטרך לשקול לפחות 53 ק"ג, דוגמנית בגובה 1.80 תצטרך לשקול לפחות 59.5 ק"ג וכו'.

צפו בתמונות ושיפטו בעצמכם: האם הדוגמניות של גאפ ישראל עומדות בקריטריונים?