שטראוס-קאהן התפטר מקרן המטבע הבינל'; "אני אוהב את אשתי יותר מכל דבר אחר"

"ברצוני להקדיש את כל כוחי, כל זמני וכל האנרגיה שלי להוכחת חפותי" המועמד המוביל להחליפו הוא שר האוצר לשעבר של טורקיה, כמאל דרוויש

קרן המטבע הבינלאומית הודיעה שדומיניק שטראוס-קאהן התפטר מתפקיד היו"ר, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין תקיפה מינית וניסיון אונס.

"אני מכחיש בכל התקיפות האפשרית את הטענות שהועלו נגדי", כתב שטראוס-קאהן במכתב ההתפטרות שלו, שנושא את התאריך 18 במאי, ושאותו שחררה לפרסום קרן המטבע.

במכתב ההתפטרות כתב שטראוס-קאהן: "ברצוני להקדיש את כל כוחי, כל זמני וכל האנרגיה שלי להוכחת חפותי. בעת הזאת אני חושב קודם כל על אשתי - שאותה אני אוהב יותר מכל דבר אחר - על ילדיי, על משפחתי ועל ידידיי. אני חושב גם על עמיתיי בקרן. יחד עשינו דברים כה גדולים ב-3 השנים האחרונות. ברצוני להגן על המוסד הזה, שאותו שירתי בכבוד ובמסירות".

היום (ה') יבקש שטראוס-קאהן בפעם השנייה מבית המשפט לשחררו בערבות של 1 מיליון דולר במזומן ולשלוח אותו למעצר בית תחת פיקוח של 24 שעות ביממה, כך אמרו עורכי דינו. שטראוס-קאהן מוחזק בכלא הניו יורקי הידוע לשמצה ריקרס איילנד.

מונופול אירופי

מעצרו של שטראוס-קאהן שם קץ לסיכוייו להתמודד על נשיאות צרפת ב-2012, ועורר תהיות לגבי עתידה של קרן המטבע הבינלאומית. מדינות מתפתחות קוראות תיגר על המונופול האירופי על התפקיד הבכיר ביותר בקרן המטבע, והתמרונים על מינויו של מחליף כבר החלו.

לפי סוכנות ההימורים הבריטית וויליאם היל, הפוליטיקאי והכלכלן הטורקי כמאל דרוויש הוא המועמד המוביל בשלב המוקדם להחלפת דומיניק שטראוס-קאהן בקרן המטבע הבינלאומית. וויליאם היל מציעה יחס הימורים של 5/2 על האפשרות שדרוויש, שכיהן בעבר כשר האוצר של טורקיה, יהפוך ליו"ר הבא של קרן המטבע הבינלאומית.

אחרי דרוויש נמצא מונטק סינג אהלווואליה, סגן יו"ר ועדת התכנון של הודו, עם יחס הימורים של 5/1. אקסל וובר מגרמניה נמצא במקום השלישי עם יחס הימורים של 7/1. ת'רמן שנמוגרטנם מסינגפור, שבמועד מוקדם יותר אתמול (ד') קודם לתפקיד סגן ראש הממשלה, וגורדון בראון, לשעבר ראש ממשלת בריטניה, עם יחס הימורים של 8/1 לכל אחד מהם.

שרת האוצר של צרפת, כריסטין לגארד, שנחשבת למועמדת מובילה, נמצאת במקום ה-10 עם יחס של 1/14 בלבד. נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, נמצא במקום ה-11 עם יחס של 1/16.

פרטים חדשים

אתמול (ד') פרסם העיתון "ניו יורק פוסט" כי החדרנית שאותה ניסה שטראוס-קאהן לכאורה לאנוס, מהגרת בת 32 מגינאה שבאפריקה, גרה בעבר בבניינים ברובע ברונקס בניו יורק, השמורים לנשאי וחולי איידס ולמשפחותיהם. לא ברור אם האישה אכן נשאית או חולה, בשל חוקי החיסיון הרפואי.

כמו כן נחשפו פרטים חדשים על שרשרת האירועים. שטראוס-קאהן עזב את מלון סופיטל, בסביבות 12:30 בצהריים (זמן מקומי) ביום שבת, וכשעה לאחר מכן פנו אנשי הביטחון של המלון למשטרה כדי לדווח על תקיפה מינית לכאורה. כך אמר מקור ברשויות אכיפת החוק.