כמה באמת שווה המותג "פורמולה 1"?

הספורט המוטורי סיים את 2010 עם רווח נקי של 137.1 מיליון דולר; השווי הכולל שלו, לפי הערכות, נע בין 5 ל-7 מיליארד דולר

הפורמולה 1 סיים את שנת 2010 עם רווח נקי של 137.1 מיליון דולר. כך עולה מהדו"ח השנתי שמפרסמת Formula Money.

מהנתונים עולה כי CVC, חברת ההשקעות שבבעלותה נמצא ענף המירוצים, גרפה 63% מהרווח הנ"ל. יתר הסכום התחלק בין מספר משקיעים פרטיים. מאז שהשתלטה ב-2006 על הפורמולה 1, רשמה CVC רווח מצטבר של 1.22 מיליארד דולר מהפעילות שלה בספורט המוטורי.

מהדו"ח עולה כי מקור ההכנסה העיקרי בשנה החולפת היה מכירת היתרים לקיום המירוצים השונים - סעיף שהכניס 567.5 מיליון דולר. הסכום שולם על-ידי ממשלות מקומיות ובעלי המסלולים עבור הזכות לארח מירוצי הפורמולה 1. ההוצאה העיקרית היתה תשלומים ליצרניות המתחרות בפורמולה: 658 מיליון דולר.

הדו"ח החדש של Formula Money מעריך את המותג "פורמולה 1" בשווי כולל של 5-7 מיליארד דולר, סכום שאולי ירתיע את ניוז קורפ של רופרט מרדוק להשתלט על הענף, כפי שלפי הדיווחים היא מעוניינת לעשות.