שטייניץ: "האיחוד בין הרשות לחמאס - 'חתונת הדמים'"

שר האוצר שטייניץ בטקס לציון השלמת הסגירה הפיננסית לפרויקט הקמת מתקן ההתפלה בשורק: "אנו עדים לבגידה פלסטינית בתהליך השלום; נדרוש שייפרקו את מאגר הטילים בעזה"

"אנו עדים בחודשים האחרונים בצורה חדה לבגידה פלסטינית בתהליך השלום, לניסיון להשתמש בתהליך אוסלו כדי להקים מדינה פלסטינית בלי שלום, בלי ביטחון ובלי פירוק מאגר הטילים בעזה", כך אמר היום (ב') שר האוצר יובל שטייניץ, בטקס לציון השלמת הסגירה הפיננסית לפרויקט הקמת מתקן ההתפלה בשורק.

שטייניץ הוסיף, כי "ישראל דורשת מאבו מאזן להציג תוכנית לפירוק מאגר הטילים בעזה כתנאי מוקדם להמשך השיחות עם הפלסטינים. שר האוצר הגדיר את האיחוד בין הרשות הפלסטינית לחמאס "חתונת הדמים" ואמר כי הרשות הפלסטינית מנסה לאתגר את עצם קיומנו.

לדברי שטייניץ, אבו מאזן ממשיך בדרכו של עראפת ומדובר באסטרטגיה שישראל לא תוכל להשלים איתה. "ישראל דורשת כיבוד הסכמים, פירוק מאגר הטילים בעזה והשבתו של גלעד שליט. הדרישה המינימלית מאבו מאזן היא להציג תוכנית לפירוק מאגר הטילים בעזה ואז נוכל לחשוב גם על דברים אחרים".

שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, אמר בטקס כי נאום אובמה בוועידת אייפ"ק היה נאום טוב אך לא היה שינוי יסודי בתוכן לעומת נאומו הקודם. לנדאו הוסיף כי חשוב שנשמע מאובמה גם אמירות לגבי סוגיית הפליטים, ירושלים ובקעת הירדן. "אם ישאירו את הסוגיות האלה למועד מאוחר יותר - זו תהיה מתכונת להמשך הסכסוך".