אחרי עומר ומיתר: אישור להקמת שכונת אנשי קבע באופקים

מנהל מקרקעי ישראל אישר בקשת עיריית אופקים להקצאת 150 מגרשים לאנשי קבע וכוחות הביטחון ■ "החלטה מעודדת אוכלוסייה איכותית לעבור לאופקים ותתרום לביסוסה בנגב"

אחרי עומר, מיתר, ירוחם ודימונה מסתמן כי גם אופקים תצטרף בקרוב ליישובים בהם תוקצה קרקע לאנשי הקבע וכוחות הביטחון. מנהל מקרקעי ישראל אישר בקשה עקרונית שהוגשה על ידי עיריית אופקים להקצאת 150 מגרשים צמודי קרקע שייבנו בתוך שכונת קריית מנחם בעיר.

על פי הבקשה שהוגשה מדובר בהקצאה של מגרשים צמודי קרקע בני חצי דונם המיועדים לבנייה עצמית שיהיו חלק מ-1000 מגרשים צמודי קרקע העתידים להיבנות באותה השכונה.

יו"ר הוועדה הקרואה באופקים צביקה גרינגולד בירך את המינהל על האישור הראשוני שניתן לפרויקט: "אישור הפרויקט במינהל מקרקעי ישראל הינו בשורה חשובה מאוד לפיתוח אופקים. החלטה זו מעודדת אוכלוסייה איכותית לעבור לאופקים ותתרום לחיזוקה וביסוסה של אופקים ויישובי הנגב".

מלבד אנשי כוחות הביטחון מסתבר כי אופקים מזמינה גם סטודנטים להגיע ולהתגורר בתחומה. החודש התקיים טקס הנחת אבן הפינה בכפר סטודנטים חדש של עמותת איילים בעיר. תכנית הכפר החדש כוללת מבני מגורים עבור 30 סטודנטים והוא עתיד לגדול ל-50 סטודנטים בשנה הבאה. בתור התחלה, יוקמו 15 מבני קבע על פני 825 מ"ר מהשטח, ו-10 מבנים יבילים (קרוואנים) על פני 450 מ"ר. בנוסף, יוקם במרכז השכונה החדשה מועדון קהילתי שישרת את הסטודנטים ותושבי האזור, על פני 250 מ"ר.

במינהל מקרקעי ישראל התייחסו להקצאת הקרקע לאנשי הצבא ומסרו כי: "מדובר על בקשה שהוגשה למינהל על ידי עיריית אופקים להקצות מגרשים על פי תכנית בתוקף, כפי שנעשה במקומות אחרים כגון מיתר, עומר ועוד. בשלב הנוכחי מדובר על יוזמה ראשונית בלבד. המינהל תומך ביזמה זו אשר תתרום לפיתוח העיר וחיזוקה. במידה ויוחלט לקדם יוזמה זו יפעל המינהל בעתיד להקצות קרקע בתחום תכנית המקודמת על ידי משרד הבינוי".