כבל: צריך לתת הטבות גם למילואימניקים שרוכשים דירות

מינהל מקרקעי ישראל נותן לחיילי מילואים הנחות של 10%-35% במחיר הקרקע למגורים בבנייה נמוכה (צמודי קרקע) ■ ח"כ שאמה: "המשרתים לא מתוגמלים מספיק ע"י המדינה"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, פתחה הבוקר את דיוניה בציון יום ההוקרה למערך המילואים בכנסת. בהצעת חברי הכנסת איתן כבל ומירי רגב קיימה הוועדה ישיבה מיוחדת שעסקה בהטבות שמעניק מינהל מקרקעי ישראל למשרתי המילואים ובאופן מימושן.

מדובר על הנחות במחיר קרקע למגורים בבנייה נמוכה, הניתנות לחיילי מילואים מ-10% מערך הקרקע במקומות שהם לא אזור עדיפות (עד 50 אלף שקל) ועד 35% מערך הקרקע באזור עדיפות לאומית א' (עד 100 אלף שקל).

בפתח הדיון אמר היו"ר שאמה-הכהן כי: "מערך המילואים הוא אחד המערכים שמסמלים את ישראל היפה והערכית, אך המשרתים לא מתוגמלים מספיק ע"י המדינה". שאמה-הכהן הוסיף כי מנתונים של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שהוגשו לוועדה לקראת הדיון, עולה כי רק 241 משרתי מילואים זכו להנחות מתוקף החלטות המנהל שהתקבלו למטרה זו.

יו"ר פורום החפ"שים, עלה מיקנובסקי, התייחס לנתונים שהציג יו"ר הוועדה, ואמר כי אם רק 241 איש ניצלו את ההטבות שמציע מינהל מקרקעי ישראל אז סימן שהן נוקשות מידי: "למעשה רק אחרי 3 שנים ממועד ההחלטה מתחילים לממש אותה", טען מיקנובסקי. "זה נכון גם לגבי שאר ההחלטות ואנחנו מבקשים את הסיוע בקידום יישום ההחלטות מהר יותר כי למשרדי הממשלה אולי יש זמן אבל לא לאנשי המילואים".

ח"כ איתן כבל התייחס להטבה שמעניק המינהל ואמר כי: "רוב האזרחים בישראל, ובכלל זה המילואימניקים, עדיין קונים דירות בבנייה רוויה ולא צמודת קרקע ולכן ההטבה היא לא רלוונטית מבחינתם. חייבים להוריד את ההטבה למציאות".