שתי חברות ישראליות עלו לשלב הסופי בתחרות של טקראנץ'

הפיינליסטיות נבחרו מתוך 29 חברות אינטרנט שהשתתפו בתחרות, כאשר הזוכה - עליה יוכרז היום אחר-הצהריים - תזכה למענק של 50 אלף דולר ובגביע המיוחל

שתי חברות ישראליות מתוך 6 חברות עלו לשלב הסופי בתחרות הסטארט-אפים של טק קראנץ', Do@ ו- BillGuard. הפיינליסטיות נבחרו מתוך 29 חברות אינטרנט שהשתתפו בתחרות כאשר הזוכה - עליה יוכרז היום (ד') אחר הצהריים, תזכה למענק של 50 אלף דולר ובגביע המיוחל.

Do@ הוקמה ב-2010 על-ידי עמי בן-דוד, רמי קסטרשטיין וג'ואי שמחון, והיא מפתחת אפליקציית אייפון שמיועדת לשנות את האופן שבו אנשים מחפשים אחר מידע במכשיר הסלולר שלהם. האפליקציה מגשרת בין יכולות החיפוש ברשת לבין יכולות החיפוש באפליקציות. כך, תוצאות החיפוש שמתקבלות אינן מוצגות כלינקים (כפי שתוצאות החיפוש ברשת מוצגות), אלא כאפליקציות ווביות (Webapps) המבוססות על HTML5.

כך, לדוגמה, חיפוש אחר שיר מסויים יציג תוצאות (המוצגות כאפליקציות ווב) מיו-טיוב, פנדורה ו-Last.fm, חיפוש אחר מוצר מסויים יציג תוצאות מאתרי מכירות, כגון אמזון ואי-ביי, וחיפוש אחר סרט מסויים יציע למשתמש תוצאות מנטפליקס או IMDB . עד כה גייסה החברה 8.7 מיליון דולר מקרן ההון סיכון DFJ, קבוצת BRM והאנג'ל יניב גולן.

החברה השנייה היא BillGuard, של היזם ירון סמיד ורפאל אוזן. החברה מפתחת טכנולוגיה שמתריעה משתמשים על חיובים לא רצויים, עמלות מיותרות והונאות שמופיעות בחשבונות של כרטיסי האשראי שלהם, תוך הסתמכות גם על חוכמת הקהל. עד כה גייסה החברה 3 מיליון דולר בין היתר מקרן ההון סיכון בסמר והאנג'ל רון קונווי.

Do@ ו- BillGuard יתחרו ב-4 חברות אמריקניות נוספות: ccLoop - שירות SaaS לניהול ושיתוף חכם של רשימות אנשי קשר בתיבת המייל, Getaround - שמציעה זירת מסחר להשכרה זמנית של רכבים פרטיים, InvoiceASAP - אפליקציה סלולרית המשלב תוכנת ניהול חשבונות ושמירת מסמכים לניהול חכם של בית העסק, ו- Sonar, אפליקציית מובייל שמראה למשתמש כיצד הוא מקושר לכל אחד שנמצא איתו באותו החדר.

נזכיר כי בכנס הקודם של TechCrunch Disrupt, שנערך במאי 2010, זכתה חברת סולוטו הישראלית במקום הראשון. סולוטו, שהוקמה על ידי ישי גרין ותומר דביר, מפתחת תוכנה לפיתרון בעיות במחשב, המבוססת גם על חוכמת ההמונים. בכנס שנערך בספטמבר, ניסתה חברת Superfly של היזם יונתן מאירי לקטוף את הפרס, אולם לא הצליחה להתברג לשלבים האחרונים. ההערכות בתעשיית האינטרנט הן כי השנה, יש סיכויים גבוהים שחברה ישראלית נוספת תחזיר את הגביע המיוחל לישראל.