אושרה פשרה בתביעה ייצוגית נגד בזק: תפצה בחצי מיליון שקל

הסכום יועבר לארגוני צדקה ■ בתביעה, שהוגשה ב-2002, טענו התובעים להטעיה בעניין החיבור לשירות האינטרנט המהיר WOW

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר השבוע פשרה בתביעה ייצוגית נגד חברת בזק בגין הטעיה בעניין החיבור לשירות האינטרנט המהיר WOW. נפסק כי בזק תשלם סכום של חצי מיליון שקל ותעביר אותו לארגוני צדקה.

התובעים, שהגישו את התביעה בשנת 2002, טענו כי הם החלו לשלם על על שירות האינטרנט המהיר עוד בטרם יכלו לעשות בו שימוש בפועל, זאת אומרת עוד בטרם סופק להם המודם על-ידי ספק האינטרנט שעמו התקשרו.

הצדדים הגיעו ביניהם להסכם לצורכי פשרה, לפיו הקבוצה שנפגעה מונה 3,993 איש. כן הוסכם, בהתאם לנתוני בזק, כי הפיצוי הממוצע לו היה זכאי כל חבר קבוצה עומד על 80 שקל. לאור נתונים אלה, סכום הפיצוי הכולל עומד על כ-319 אלף שקל, ובשיערוך להיום עומד הסכום של חצי מיליון שקל.

עוד הסכימו הצדדים כי הפיצוי יינתן בדרך של סעד לתועלת הציבור. משום שקיים קושי לאתר את הלקוחות שזכאים לפיצוי, הם הסכימו על העברת סכום הפיצוי לשתי עמותת שעוסקות בקידום נושאים חברתיים.

עוד ביקשו הצדדים מבית המשפט לאשר סכום של 200 אלף שקל כשכר-טרחה לבאי-כוח התובעים, וסכום של 80 אלף שקל כגמול לתובעים.

השופטת רות רונן לא קיבלה את בקשתם. לטענתה, היה צורך להפחית את סכום שכר-הטרחה ולהעמידו על סכום של 125 אלף שקל, שמייצג לדעתה את הסכום המגיע בהתחשב בתועלת שהובאה לציבור במסגרת הגשת התובענה.

עוד סברה השופטת כי הסכום עליו הוסכם בין הצדדים כגמול לתובעים, שעמד על 80 אלף שקל, הוא גבוה, ויש להעמידו על סכום של 50 אלף שקל.