ברצלונה זכתה בצ'מפיונס ליג אחרי 1-3 קליל על יונייטד

פדרו (דקה 27), מסי (54) ודויד וייה (69) כבשו לקטאלונים, שהשאירו אבק לאלופת אנגליה (רוני, 34); בארסה משלימה זכייה שנייה בשלוש עונות בליגת האלופות

ברצלונה זכתה הערב (שבת) בליגת האלופות, אחרי שניצחה 1-3 את מנצ'סטר יונייטד במשחק הגמר שנערך לעיני 90 אלף צופים באצטדיון וומבלי בלונדון. פדרו כבש את הראשון עבור הקטאלונים בדקה ה-27, מסית הרשית את השני בדקה ה-54, דויד וייה חתם את התוצאה עם גול משלו בדקה ה-69. ויין רוני צימק זמנית לאנגלים בדקה ה-34.

ברצלונה משלימה זכייה שנייה בתוך שלוש עונות בצ'מפיונס ליג, ורביעית בסך הכל בתולדותיה. יונייטד, מנגד, תיאלץ להמשיך להמתין לזכייה מספר ארבע שלה באלופות.

גם בגמר הערב, בדיוק כמו בכל העונה, השליטה של ברצלונה על יריבתה היתה מוחלטת. ברצלונה השלימה במהלך המשחק 667 מסירות מוצלחות ב-86% הצלחה. מנצ'סטר יונייטד הסתפקה ב-301 מסירות ב-72%.

עבור בארסה היתה זו עונה כמעט מושלמת: כזכור, קבוצתו של פפ גווארדיולה זכתה גם בתואר האליפות בספרד. בגביע המלך הספרדי היא נעצרה רק בגמר (ע"י ריאל מדריד).

מי שהניף את הגביע הערב באופן חריג לא היה קפטן הקבוצה, קרלס פויול, אלא דווקא אריק אבידל, המגן השמאלי הצרפתי של ברצלונה, שהצליח במהלך העונה החולפת להתגבר על גידול סרטני. אבידל עלה הערב בהרכב של ברצלונה ואף השלים 90 דקות מלאות.

מנצ'סטר יונייטד הפסידה הערב בפעם השנייה ברציפות בגמר הצ'מפיונס ליג, כשגם בפעם האחרונה שהגיעה למעמד זה, ב-2009, היתה זו ברצלונה שניצחה אותה.