קומברס תקלוט 150 עובדים לחטיבת הבילינג

במסגרת תוכנית התייעלות שהונהגה בפברואר פוטרו מאות עובדים בקומברס ■ גיוס העובדים נעשה על רקע מספר מכרזים חדשים בהם זכתה החברה

אחרי שבשנים האחרונות נקשר שמה של חברת קומברס בעיקר עם פיטורי עובדים - סה"כ כ-2,500 בכמה גלי פיטורים - ל"גלובס" נודע כי בכוונת החברה לגייס כ-150 עובדים בחודשים הקרובים לחטיבת שירותי הבילינג וניהול הלקוח שלה (BSS). זאת על רקע זכייה בכמה מכרזים חדשים של מפעילי תקשורת ברחבי העולם, בהיקף כספי של עשרות מיליוני דולרים.

קומברס מעסיקה היום כ-4,000 עובדים, אשר חלקם עובדי מיקור-חוץ. בכוונת החברה לקלוט 50 עובדים באופן מיידי, כאשר 100 נוספים יגויסו עד סוף הקיץ. זאת במטרה לתמוך בפרויקטים שאותם עתידה החברה לבצע, ושכוללים העברה של לקוחות ממערכות ישנות למערכת הבילינג של קומברס.

גיוס העובדים מגיע לאחר שבחודש פברואר הודיע המנכ"ל אנדרה דהן (שעזב בפתאומיות את תפקיד המנכ"ל בסוף אותו חודש) על השלב השני בתוכנית ההתייעלות של החברה. כחלק מהתוכנית פוטרו מקומברס כ-200 עובדים, רובם בישראל, ובהמשך השנה היו צפויים להיות מפוטרים מאות עובדים נוספים. כעת מסתמן כי היקף הפיטורים יהיה מצומצם יותר מכפי שהוערך.

4 חטיבות עצמאיות

במסגרת תוכנית זו עברה החברה למבנה פעילות שונה של ארבע חטיבות עסקיות עצמאיות, והפוקוס הושם על תחום מערכות החיוב והבילינג, שמהווה היום כשליש מפעילות החברה. קומברס שמה לה אז מטרה להיות מובילה בתחום זה, ולראש חטיבת הבילינג הובא רוני לוי, שעבד לפני כן במשך 11 שנה באמדוקס בתפקידים שונים בתחום.

גיוס העובדים מצטרף לאירוע חיובי נוסף שאמור לקרות בקרוב, והוא סיום סאגת פרסום הדוחות. בחודש הבא צפויה קומברס לפרסם את הדוחות השנתיים לשנת 2010 הקלנדרית, שהסתיימה בינואר 2011, ובהמשך אף תפרסם את תוצאות הרבעון הראשון של 2011, שהסתיים בחודש אפריל.

עד עתה הגישה קומברס את הדוחות המתוקנים לשנה הקלנדרית של 2009, ומהם עולה שהכנסות החברה ירדו ב-13.6% ביחס ל-2008, והסתכמו ב-798.8 מיליון דולר, וההפסד התפעולי כמעט שהכפיל את עצמו והגיע ל-37.7 מיליון דולר. בתוצאות 2010, שאותם עתידה החברה לפרסם בחודש הבא, יבוא לידי ביטוי השלב הראשון בתוכנית ההתייעלות, אשר אמור לחסוך לחברה הוצאות שנתיות בהיקף של 45 מיליון דולר.

במקביל לתהליך ההתייעלות צפויים להשפיע על תוצאות 2010 כמה מימושים שביצעה החברה, אשר הגדילה את קופת המזומנים שלה ב-80 מיליון דולר.

משנת 2007 נסחרת מניית קומברס ברשימת ה-Pink Sheet, וזאת על רקע פרשת הבקדייטינג של האופציות ועיכוב פרסום הדוחות הכספיים של החברה. נציין כי רשות ני"ע האמריקנית (ה-SEC) קבעה דיון ל-14 ביולי בנושא מחיקתה/השעייתה ממסחר של מניית קומברס, על רקע העיכוב המתמשך בפרסום הדוחות, ולכן החברה תשאף לפרסם את הדוחות החסרים עד לתאריך זה. אם וכאשר תפרסם החברה את דוחותיה, היא תסיים את ההליך הארוך של תיקון דוחות העבר, תעמוד בכל דרישות הרגולציה של ה-SEC ותוכל להגיש בקשה לחזור למסחר בבורסת הנאסד"ק.