בהלה באירופה: חשש מהתפרצות מגיפת חיידקים אלימים

ההתפרצות משפיעה על מדינות אירופאיות נוספות כמו בריטניה, דנמרק, שבדיה והולנד ■ בגרמניה אזהרה לתושבי המדינה להימנע מאכילת ירקות ■ ירקות שיובאו מספרד ירדו מהמדפים

החשש מפני התפשטות חיידקי אי.קולי ממשיך להתרחב בגרמניה: כשבועיים לאחר הדיווח הראשוני על פרוץ המשבר בצפון המזדינה לפני כשבועיים, הדיווחים היום (ב') מדברים על עלייה במספר החשודים כנגועים בחיידק הקטלני ל-1,200 איש. אין לפי שעה אישור רשמי לדיווחים בתקושרת, אך על פי ארגון למניעת מחלות בשטוקהולם, מדובר בהתפרצות החיידק הגדולה ביותר בעולם.

ההתפרצות משפיעה על מדינות אירופאיות נוספות כמו בריטניה, דנמרק, שבדיה והולנד. נשיא המוסד הלאומי בגרמניה למניעת מחלות אמר כי מקור ההתפרצות טרם זוהה וקרא לתושבים בגרמניה ובעיקר בצפון המדינה להימנע מאכילת מלפפונים, עגבניות וחסה.

הראשויות דיווחו בשלב מוקדם יותר כי איתרו את החיידק בירקות גולמיים שיובאו מספרד, מה שהוביל את הסופרמרקטים להוריד מהמדפים את כל הירקות שיובאו מספרד. גם בלגיה הודיעה כי היא מורידה מהמדפים ירקות שיובאו מספרד.

הערכות הן כי באופן נורמאלי מתגלים כ-100 מקרים של הידבקות בחיידק האלים אי.קולי בשנה, אך כעת מדובר ב-1,200 מקרים בתוך 10 ימים בלבד.