JVP גייסה 50 מ' ד' מתוך קרן שמתוכננת להיקף של 70 מ' ד'

הקרן, JVP Opportunity Fund, גייסה 50 מיליון דולר ותשלים בקרוב את גיוס ההון הנחוץ להשגת היעד הסופי: כ-70 מיליון דולר

קרן JVP הישראלית ביצעה סגירה ראשונה של גיוס הון בהיקף של 50 מיליון דולר, המיועדים לקרן השקעות בחברות בשלבים מתקדמים. הקרן, JVP Opportunity Fund, מקווה להשלים בקרוב את גיוס ההון הנחוץ להשגת היעד הסופי: 70 מיליון דולר.

JVP אינה מגדירה את הקרן החדשה כקרן הון סיכון אלא כאופורטוניסטית - קרן המשקיעה בהזדמנויות שהיא מאתרת. יעד ההשקעות הוא חברות בשלות, שכן ב-JVP מאמינים שבשוק הישראלי יש הזדמנויות רבות להשקעות מסוג זה, בין היתר בחברות שבפורטפוליו הקיים של קרנות JVP.

רוצים להציף ערך ואז למכור

מאז הסגירה הראשונה, JVP כבר השקיעה בצד משקיעים אחרים בשלושה סבבי גיוס של חברות מהפורטפוליו שלה: בחברת הרכיבים האופטיים סייאופטיקס, שגייסה 50 מיליון דולר במהלך שכלל גם קניית משקיעים קודמים בחברה; 21 מיליון דולר שהושקעו בחברת השבבים סיאנו; ו-26 מיליון דולר בחברת השבבים לדור הרביעי, אלטייר.

JVP רוכבת על גל ההצלחה. בעקבות ההשקעה המוצלחת בחברת הבינה המלאכותית השוודית קליקטק, שהשלימה הנפקה ראשונית מוצלחת בנאסד"ק, JVP רשמה החזרי שיא על השקעתה. בחצי השנה האחרונה היא מכרה מניות קליקטק בהיקף של 294 מיליון דולר. מקורב לקרן אמר היום כי, "כולם יודעים שיש בישראל משקיעי הון סיכון שהתעייפו ושחייבים נזילות. אנחנו נהיה שם כדי להשקיע בחברות מצוינות, ולעזור להן להמשיך לצמוח במקום למכור במחירים ומכפילים נמוכים".

בין החברות ש-JVP מכוונת אליהן נמצאות חברות הפורטפוליו הבוגרות של קרנות ההון סיכון שלה. בכך אראל מרגלית, שותף-מנהל בקרן, מסמן את האסטרטגיה שהוא נוקט - לא למכור חברות מוצלחות מוקדם, אלא להציף ערך ואז למכור.

קבוצת JVP מנהלת 850 מיליון דולר בשמונה קרנות ומשקיעה בחברות טכנולוגיה העוסקות במדיה, באינטרנט, בסלולר, בפרסום, במשחקים, בתוכנה ובמוליכים למחצה.

מרגלית אמר היום כי "גיוס הקרן נעשה על-בסיס היכולת של הקרן לזהות חברות מצוינות ולהביא אותן להישגים משמעותיים, שהם מעבר למהלך נקודתי של אקזיט מהיר".