רשות השידור הציגה את החזון - ועד העיתונות יצא במחאה

(עדכון) - ‎הוועד טוען כי "בזבוז התקציב לדיונים וארוחות במלון למאות מוזמנים אולי תביא לחזון, אך כרגע זה נראה כמו הסעודה האחרונה" ■ באירוע עצמו נשמעה מחאה מטעם ארגוני היוצרים

סערה ברשות השידור: היום (ד') נערכה מחאה נגד אירוע "החזון" של רשות השידור שהתקיים בירושלים. במכתב ששלח ועד העיתונות וההפקה של רשות השידור ליו"ר הרשות נכתב כי "בזבוז התקציב לדיונים וארוחות בבית-מלון למאות מוזמנים אולי תביא לחזון, כרגע היא אסון והיא נראית כמו הסעודה האחרונה".

רשות השידור קיימה הבוקר במלון לאונרדו בירושלים מפגש לגיבוש "חזון רשות השידור". למפגש הוזמנו אנשי תרבות ורוח, אנשי תקשורת, חברי מליאת רשות השידור, עובדי רשות השידור וכן אנשי תקשורת מחו"ל.

"ניתן היה לחשוב שנית בטרם בזבוז אלפי שקלים מקופת רשות השידור על דיונים תיאורטיים בבית-מלון ולהעביר את הכסף לתוכניות וליצירה", כתבו העיתונאים במחאה על האירוע. "בהיעדר כל פעולה מצדכם למנוע את הפגיעה בשידורי ערוץ 1, אנו נאלצים להודיע לכם כי ניאלץ, כנציגי עיתונאי הטלוויזיה, לפעול על מנת לקיים את החוק ולדאוג לכלל הצופים אותם אנו משרתים, כי החל מיום ראשון 5.6.11 נפעיל צעדים ארגוניים".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "יום העיון נערך בתעריף נציבות שרות המדינה, ועלותו נמוכה בהרבה מהכספים שבוזבזו עד היום ברשות למטרות אחרות. יום העיון הוא צעד ראשון של המוסדות בהבראת הרשות, קידומה בהסטת המשאבים לתוכן, הכול תוך שקיפות ושיתוף העובדים והציבור".

ארגוני היוצרים מחו

מחאה נשמעה באירוע עצמו מטעם ארגוני היוצרים. זמן קצר לאחר שיו"ר הרשות אמיר גילת נשא דברי פתיחה בכנס, קם יו"ר פורום היוצרים הדוקומטריים, אורי רוזנווקס, ותקף את בכירי הרשות.

בשיחה עם "גלובס" אמר רוזנווקס כי "כנס שמשרטט את החזון של הרשות הוא דבר הזוי לחלוטין. זה נהדר לאכול קרואסונים כשבאותו הזמן צריך לעובר בכנסת חוק רשות השידור החדש שהופך את הרשות למריונטה בידי הממשלה".

מרשות השידור נמסר כי "היוצרים הוזמנו לקחת חלק פעיל בגיבוש חזון רשות השידור, אך למרבה הצער בחרו להסיט את הדיון לכיוונים אחרים לגמרי, זאת עוד לפני שהדיון החל. רשות השידור תעשה כל מאמץ להשלים בקרוב את חזון רשות השידור, על מנת לסמן את המטרה שאליה היא שואפת להגיע".